امنیت ملی: از دو حمله‌ی انتحاری به جان جنرال دوستم جلوگیری شد

اطلاعات روز: ریاست امنیت ملی کشور اعلام کرد، از دو حمله‌ی انتحاری سازمان یافته به جان جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری جلوگیری شده است. در خبرنامه‌ی دفتر رسانه‌های این ریاست به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، مأموران این ریاست در این مورد پنج تن را از ولایت‌های کابل و مزار شریف بازداشت کرده‌اند.

بر اساس این خبرنامه، یکی از این تروریستان قصد داشت‌، جنرال دوستم را هنگام سفرش به شمال مورد هدف قرار دهد. مأموران امینت ملی این فرد را در یک عملیات ویژه‌‌ بازداشت کرده‌اند. در خبرنامه آمده، یک گروه انتحاری‌ چهار نفری ‌دیگر که قصد حمله به جان جنرال دوستم را دشتند، از ولایت کابل بازداشت شده‌اند.

بر اساس معلومات ریاست امنیت ملی، این افراد به‌تازگی وارد کابل شده بودند و در عملیات ویژه‌ی مأموران امنیت ملی، از ناحیه‌ی پنجم شهر کابل  بازداشت شدند. دوستم از چهره‌های نظامی است که در دهه‌ی نود با طالبان ‌جنگیده است. او چند روز پیش، پس از انجام یک حمله‌ی انتحاری در کابل، به طالبان هشدار داد که به اهداف‌شان نمی‌رسند.

دوستم به مردم نیز اطمینان داد که پس از تشکیل کابینه و مقرری والی‌های جدید، امنیت را در سراسر کشور تأمین خواهد کرد.‌ کابل این‌روزها ‌شاهد حملات انتحاری خونین طالبان تروریست بوده است. تنها در یک هفته‌ی گذشته طالبان سه حمله‌ی انتحاری را در شهر کابل انجام دادند که بر اثر آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

ریاست امنیت ملی کشور به روز چهار‌شنبه هفته‌ی گذشته اعلام کرد، در دو ماه گذشته 150 عملیات ویژه‌ علیه طالبان در سراسر کشور راه‌اندازی شدند که این عملیات‌ها به فروکش کردن جنگ کمک کرده‌اند. اما این ریاست ادعا دارد، طالبان در جنگ رویارو‌‌ با نیروهای امنیتی شکست خورده و اکنون انجام حملات انتحاری را در شهرهای بزرگ افزایش داده‌اند.