طالبان در بدخشان یک زن و یک مرد را با شلیک گلوله زخمی کردند

منابع محلی در ولسوالی بهارک ولایت بدخشان در شمال‌شرق کشور می‌گویند که نیروهای طالبان یک زن و یک مرد راننده‌ی موتر را با شلیک گلوله زخمی کرده‌اند.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این زن حدود ۲۷ سال سن دارد و باشنده‌ی اصلی ولسوالی «شهدا» بوده و در حال حاضر همراه با خانواده‌اش در ولسوالی بهارک زندگی می‌کرد.

یک منبع از ولسوالی بهارک گفت: «این زن که سرپرستی نداشت، هنگام خرید از بازار و برگشت به خانه مورد تعقیب طالبان قرار گرفته و پس از سوارشدن بر موتر، [طالبان] بالا‌شان شلیک کرده‌اند.»

به‌گفته‌ی منبع، همسر این زن در صف نیروهای امنیتی نظام جمهوریت خدمت می‌کرد و پس از تحولات اخیر به‌دلیل مشکلات اقتصادی و امنیتی، برای کار به ایران رفته است.

در همین حال، عبدالتواب، ولسوال طالبان برای ولسوالی بهارک بدخشان می‌گوید که براساس معلومات استخباراتی، یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده داخل ولسوالی شده بود و به نیروهای امنیتی وظیفه داده شده بود تا موترها را کنترل کنند.

به‌گفته‌ی او، یک عراده موتر هنگام بررسی از محل تلاشی با سرعت فرار کرده و پس از آن نیروهای امنیتی طالبان بالای این موتر مشکوک شده و هدف تیراندازی قرار داده‌اند.

ولسوال طالبان برای ولسوالی بهارک بدخشان مدعی است که این زن با راننده‌ی موتر روابط نامشروع داشت و هنگام کنترل موترها، «وارخطا شده» و زن و مرد هردو از نزد نیروهای امنیتی فرار کرده‌اند.

منابع می‌گویند که زخمیان در نخست به کلینیک ولسوالی بهارک و پس از آن برای درمان به شفاخانه ولایتی بدخشان منتقل شده‌اند.

از سوی هم، یکی از کارمندان صحی در شفاخانه ولایتی بدخشان می‌گوید که دو گلوله به دست و پای این زن اصابت کرده و وضعیت صحی او وخیم است.

این کارمند صحی همچنین گفت که ممکن است این زن برای درمان و مراقبت بیشتر به شفاخانه حوزوی ولایت قندوز منتقل شود.

به‌گفته‌ی او، مرد راننده نیز از ناحیه‌ی دست هدف اصابت گلوله قرار گرفته و در حال حاضر تحت مراقبت و درمان قرار دارد.