AFP

حمله به وزارت خارجه‌ی طالبان؛ دِکر: باید بدانیم چرا و چگونه این اتفاق افتاد؟

کاردار سفارت امریکا برای افغانستان انفجار در مقابل وزارت خارجه‌ی طالبان را که موجب کشته‌ و زخمی‌ شدن ده‌ها نفر شده، وحشیانه خوانده و آن را محکوم کرده است.

او صبح امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ جدی) در توییتی نوشته است که «باید بدانیم چرا و چگونه این اتفاق افتاد و چه اقداماتی برای جلوگیری از حمله دیگری اتخاذ خواهد شد.»

دِکر گفته است که شهروندان افغانستان و مهمانان خارجی باید بتوانند روی امنیت مؤثر حساب کنند.

حوالی ساعت ۴:۰۰ عصر دیروز انفجاری در نزدیکی وزارت خارجه‌ی افغانستان که در اختیار طالبان است، رخ داد.

منابع در ابتدا به روزنامه اطلاعات روز تأیید کردند که در این رویداد بیش از ۲۰ نفر کشته یا زخمی شده‌اند. طالبان اما کشته‌شدن پنج کارمند وزارت خارجه را تأیید کرده و گفته‌اند که شماری دیگر در این رویداد زخمی شده‌اند.

شفاخانه ایمرجنسی در کابل نیز در اعلامیه‌ای گفته است که بیش از ۴۰ زخمی از محل انفجار به این شفاخانه منتقل شده و تحت درمان قرار دارد. این شفاخانه گفته است که تلفات این رویداد در حال افزایش است و تعیین آمار دقیق آن در حال حاضر امکان ندارد.

گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

به گزارش رویترز، خبرگزاری «اعماق»، وابسته به داعش در کانال تلگرامی خود نوشته است که در این حمله‌ی انتحاری شماری زیاد، از جمله دیپلمات‌های وزارت خارجه‌ی طالبان کشته و زخمی شده‌اند.

اخیرا حمله‌ی داعش بر اهداف طالبان در کابل افزایش یافته است. هفته‌ی گذشته در ورودی میدان هوایی کابل یک حمله‌ی انتحاری صورت گرفت که بعدا داعش مدعی شد حدود ۵۰ عضو طالبان را در این حمله کشته یا زخمی کرده‌اند.