ده‌ها مسافر در مسیر دو ولسوالی دایکندی در برف گیر مانده‌اند

ده‌ها مسافر در مسیر دو ولسوالی دایکندی در برف گیر مانده‌اند

در پی بارش سنگین برف و طوفان شدید، چهار عراده موتر نوع فلانکوچ با بیش از ۴۰ مسافر از سه روز به این طرف در مسیر ولسوالی‌های خدیر و سنگتخت‌وبندر ولایت دایکندی گیر مانده‌اند.

مسافران گیرمانده امروز (پنج‌شنبه، ۲۲ جدی) در پیامی به روزنامه اطلات روز گفتند که آنان به‌سوی ولسوالی سنگتخت‌وبندر در حرکت بودند، اما به‌دلیل مسدودشدن راه در کوتل «ایله‌سونک» ولسوالی خدیر، در مرکز این ولسوالی گیر مانده‌اند.

یکی از مسافران گفت که مسئولیت برف‌پاکی این مسیر به دوش شرکت قراردادی است، اما تاکنون موفق به بازگشایی آن نشده است. به‌گفته‌ی او، در میان مسافران گیرمانده زنان، کودکان و مریضان نیز شاملند که به‌دلایل سردی هوا و کمبود جای در شرایط بدی قرار دارند.

با این حال، شیرعلی حسینی، آمر کار و ساختمان ریاست فواید عامه‌ی طالبان در دایکندی می‌گوید که عملیات برف‌پاکی از سوی این ریاست و شرکت‌های قراردادی در بیشتر راه‌های مواصلاتی آغاز شده و به‌زودی تمام راه‌ها بازگشایی خواهد شد.

حسینی می‌افزاید که در حال حاضر مسیرهای نیلی-قوناق، پاتو-نیلی، کیتی-نیلی و نیلی-خدیر به‌روی ترافیک باز شده‌اند و در دیگر مسیرها نیز کار «به شدت» جریان دارد. او تأکید کرده است که به‌دلیل سردی هوا و طوفان شدید، امکان مسدودشدن راه‌ها وجود دارد.

آمر کار و ساختمان ریاست فواید عامه‌ی طالبان در دایکندی از مسافران و موترداران خواست تا مساعدشدن وضعیت آب و هوا، از مسافرت خودداری و موارد ایمنی را به‌صورت جدی رعایت کنند.

ولایت دایکندی در مرکز کشور موقعیت دارد و یکی از ولایت‌های به شدت کوهستانی و سخت‌گذر است. تمام راه‌های مواصلاتی این ولایت از سه‌شنبه شب (۲۰ جدی) به‌روی ترافیک مسدود شده بود.