ولایت کاپیسا

باشندگان یک روستای کاپیسا از یک عضو طالبان به اتهام «دزدی اموال خانه‌ها» شکایت کردند

منابع معتبر مردمی در ولسوالی حصه اول کوهستان ولایت کاپیسا می‌گویند که باشندگان روستای «تپه ملکان» این ولسوالی از یک عضو طالبان «به‌خاطر دزدی اموال خانه‌های مردم» به‌گونه‌ی گروهی به اداره‌ی ولسوالی شکایت کرده‌اند.

منابع روز جمعه (۷ دلو) به روزنامه اطلاعات روز گفتند که از یک هفته به این طرف اموال سه منزل مسکونی از باشندگان روستای «تپه ملکان» ولسوالی حصه اول کوهستان دزدی شده و صاحبان این خانه‌ها فردی که از باشندگان این روستا و از «اعضای طالبان» است را به دزدی متهم کرده‌اند.

یکی از این منابع گفت که صاحبان این خانه‌ها چندین بار از فرد متهم به‌گونه‌ی جداگانه به ولسوال طالبان در ولسوالی حصه اول کوهستان شکایت کرده‌اند، اما به‌گفته‌ی این منبع، مسئولان طالبان در این ولسوالی این پرونده را جدی نگرفته‌اند.

منبع افزود به‌دلیل این‌که فرد متهم از اعضای طالبان است، مسئولان طالبان در ولسوالی حصه اول کوهستان از بازداشت و بازجویی او سر باز زده‌اند. به‌گفته‌ی منبع، در نهایت ۲۵ باشنده‌ی روستای یادشده در یک عریضه‌ی دسته‌جمعی از متهم به اداره‌ی ولسوالی شکایت کرده‌اند.

طبق اظهارات منبع، ولسوال طالبان برای ولسوالی حصه اول کوهستان پس از شکایت باشندگان روستای «تپه ملکان»، به آن‌ها گفته است که «به دزد بفهمانند که دیگر دزدی نکند».

به‌گفته‌ی منبع، ولسوال طالبان گفته است: «اگر این دزد از مجبوری و فقر دزدی می‌کند برایش راه‌های بدیل پول به‌دست آوردن، از جمله مهاجرت به کشور ایران را توصیه کنید. در صورتی که قبول نکرد، از صحنه‌ی دزدی او مستندسازی کرده و عکس و فیلم بردارید.»

باشندگان این روستا اما در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که برخورد مسئولان محلی طالبان با این قضیه «سلیقوی» است و باید «دزد مجازات» شود.

این درحالی است که چندی پیش «دزدان مسلح در پوشش افراد طالبان» به یک زرگری در ولسوالی حصه اول کوهستان ولایت کاپیسا حمله کرده و زیورات و پول نقد این دکان را با خود برده بودند.