انفجاری در یک مسجد در ننگرهار، 36 نمازگزار را زخمی کرد

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی می‌گویند که بر اثر انفجار ماین در یک مسجد در ولایت ننگرهار، 36 نمازگزار زخمی شده‌اند. این انفجار دیروز در داخل یک مسجد در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار رخ داده است. جنرال ایوب سالنگی پس از وقوع این رویداد گفت، انفجار ناشی از یک ماین کارگذاری شده بوده است.

به گفته‌ی او، وضعیت صحی سه زخمی رویداد وخیم اند. اما مقام‌های محلی ولایت ننگرهار تعداد زخمی های این رویداد را 29 تن اعلام کردند. احمدضیا عبدالزی، سخن‌گوی والی ننگرهار گفت، حوالی ساعت ۱:۱۵ دقیقه روز جمعه در مسجد جامع ولسوالی خوگیانی این ولایت انفجار رخ داد که بر اثر آن 29 تن زخمی شدند.

او می گوید که این انفجار زمانی رخ داد که شماری از نمازگزاران در حال ادای نماز جمعه بودند. عبدالزی تأکید کرد، به احتمال زیاد این کار از سوی طالبان انجام شده است. بیست و شش زخمی ناشی از این رویداد به یکی از شفاخانه های ولسوالی خوگیانی و سه زخمی دیگر به شفاخانه‌ی مرکزی این ولایت انتقال داده شده اند.

تا کنون فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته، اما چنین حملات از سوی طالبان انجام می‌شوند. ولی گروه طالبان مسئولیت چنین حملات را به عهده نمی‌گیرند. پیش‌تر بر اثر انفجار مواد منفجره‌ای که در داخل نسخه‌های قرآن در مسجد جامع ولایت لوگر کارگذاری شده بود، والی این ولایت را کشته شد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *