حیرتان

ریاست مواد نفتی حیرتان ۱۰۷ کارمند این اداره را به‌گونه‌ی دسته‌جمعی برکنار کرد

ریاست مواد نفتی بندر حیرتان که از سوی طالبان اداره می‌شود، بست‌های کاری بیش از ۱۰۰ کارمند این اداره را تنقیص و آنان را از کار برکنار کرده است.

برخی از این افراد امروز (شنبه، ۲۹ دلو) در صحبت با روزنامه اطلاعات روز تأیید کردند که به تازگی ۱۰۷ کارمند ریاست مواد نفتی حیرتان به‌گونه‌ی دسته‌جمعی برکنار شده‌اند.

منابع می‌گویند که شماری از این افراد بیش از ده سال سابقه‌ی کاری در این اداره را دارند و طالبان به تازگی «بدون دلیل روشن» بست‌های‌شان را تنقیص کرده‌اند.

با این حال، برخی از این کارمندان، علت برکناری‌شان را تفاوت زبان، مذهب و قوم بیان می‌کنند و می‌گویند که با این اقدام طالبان، با چالش‌های زیاد اقتصادی مواجه خواهند شد.

از مجموع ۱۰۷ کارمند برکنارشده، ۷۳ نفرشان در نامه‌ای به ریاست مواد نفتی حیرتان، خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده‌اند. آنان گفته‌اند که به‌عنوان نان‌آوران فامیل‌شان، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

در بخشی از این نامه همچنین از ریاست مواد نفتی حیرتان خواسته شده است که در هماهنگی با ادارات مرکزی، در راستای تعیین بست دوباره‌ی‌شان اقدام کنند.

برخی از منابع از ریاست مواد نفتی حیرتان می‌گویند که روند برکناری کارمندان ادامه دارد و این اداره روی فهرست تازه‌ای از افرادی که قرار است برکنار شوند، کار می‌کند.

ریاست مواد نفتی حیرتان تاکنون در این باره به‌صورت رسمی چیزی نگفته است.

کارمندان این اداره درحالی به‌گونه‌ی دسته‌جمعی برکنار شده‌اند که شماری از آنان در حمله‌ی انفجاری بر موتر حامل‌شان در ولایت بلخ زخمی شده بودند.

موتر حامل ریاست مواد نفتی حیرتان حدود چهار ماه قبل، در ولایت بلخ هدف حمله‌ی انفجاری قرار گرفت که در نتیجه‌ی آن دست‌کم ۱۰ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.