ریاست امنیت ملی: بزرگترین مرکز تروریستی شبکه‌ی حقانی در کابل نابود شد

اطلاعات روز: به دنبال افزایش حملات انتحاری در کابل، ریاست امنیت ملی اعلام کرد، در یک عملیات ویژه بزرگترین مرکز تهیه مواد انفجاری، واسکت‌های انتحاری و ساخت ماین‌های مقناطیسی شبکه‌ی حقانی در کابل کشف و نابود شد. در خبرنامه‌ی ارسالی این ریاست به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، این مرکز با مهارت خاص در ناحیه هشتم شهر کابل تحت پوشش یک دفتر رهنمای معاملات ایجاد شده بود.

بر اساس این خبرنامه، رهبری این مرکز برعهده‌ی شخصی به‌ نام صفت‌الله بوده است. وی چندی پیش از سوی شیرخان منگل به عنوان مسئول استخبارات شبکه‌ی حقانی در کابل توظیف شده بود. شیرخان منگل در زمان حاکمیت طالبان رییس اداره‌ی 4 استخبارات این گروه بود.

ریاست امنیت ملی می‌گوید که شورشیان در سال روان در جنگ رویارویی با نیروهای امنیتی شکست خوردند و در حال حاضر با افزایش حملات انتحاری در شهرهای بزرگ، می‌خواهند حضورشان را نشان دهند. این ریاست به مردم اطمینان داد که نیروهای امنیتی با تمام وسایل، امکانات و تجهیزات شان در مقابل دشمن ایستادگی خواهند کرد.

در خبرنامه این ریاست آمده است، از یکصد برنامه‌ی دشمن تنها 3 برنامه‌ی آن در کشور عملی می‌شود و متباقی آن توسط نیروهای امنیتی قبل از رسیدن به هدف، از بین برده می‌شوند. بر اساس این خبرنامه، سپاهیان گمنام ریاست عمومی امنیت ملی در سه روز گذشته با راه‌اندازی عملیات خاص، تنها در کابل چندین شبکه تروریستی را متلاشی کرده‌اند.

در بخش دیگر این خبرنامه آمده، در عملیات‌های ویژه‌ی مأموران امنیت ملی از تاریخ 22/8/1393 تا 5/9/1393 40 تن تروریست در کابل، 29 تروریست در ننگرهار، 19 تروریست در خوست، 7 تروریست در ولایت بغلان، 5 تروریست در ولایت غزنی و 4 تروریست دیگر در ولایت قندهار بازداشت شده‌اند.

در میان این افراد تروریستان خارجی نیز شامل ‌اند. همچنان عبدالحسیب الله صدیقی، سخنگوی ریاست امنیت ملی دیروز در کنفرانس ویدیویی گفت، به هیچ وجه حضور منفور و خون‌آلود طالبان وشبکه حقانی را مردم افغانسان نمی‌پذیرند. او به مردم اطمینان داد که نیروهای امنیتی به تمام توان با استفاده از هر شیوه ممکن برای تأمین امنیت شان تلاش دارند.