جنگ‌جوی کشمیری داعش در کنر کشته شد

یک رسانه‌ی هندی گزارش داده است که اعجازاحمد آهنگر، جنگ‌جوی اهل کشمیر تحت کنترل هند که گفته می‌شود مسئولیت حملات انتحاری را برعهده داشت، در شرق افغانستان کشته شده است.

او در ماه جنوری سال جاری میلادی در فهرست تروریست‌های وزارت داخله‌ی هند قرار گرفت. به‌نوشته‌ی پرنت، آهنگر رهبری حملات انتحاری اتباع هندی در جلال‌آباد و کابل را برعهده داشته است.

مقامات اطلاعاتی و همچنین اعضای خانواده‌ی این جنگ‌جو در گفت‌وگو با رسانه‌ی پرنت از کشته‌ شدن او خبر داده‌اند.

خواهر آهنگر به پرنت گفته است: «پولیس چند روز پیش برادر بزرگ‌ترم را احضار کرد تا این خبر را به او بدهد. نمی‌دانم این درست است یا نه، اما از آن زمان گریه می‌کنم.»

منابع اطلاعاتی گفتند که به نظر می‌رسد آهنگر در درگیری با طالبان در ولایت کنر افغانستان کشته شده باشد.

پرنت نوشته است که گمان می‌رود مقامات اطلاعاتی هند در نشست‌هایی که اواخر سال گذشته با طالبان برگزار شد، پرونده‌ی آهنگر را برجسته کرده‌ باشند.

بازرسان طالبان آهنگر را طراح یک بمب‌گذاری انتحاری در ماه مارچ ۲۰۲۰ توسط محمدمحسن، متولد «کاسارگود» توصیف کرده بودند که یک نگهبان امنیتی و ۲۴ نفر را در «گوردواره»ی کارته پروان در کابل کشت.

گمان می‌رود که از این فرمانده داعش، همسر اولش، رخشانه آهنگر و همچنین دو دختر به‌نام‌های صابره آهنگر متولد ۱۹۹۷ و طوبی آهنگر متولد ۲۰۰۱ باقی مانده باشند.

منابع از خانواده‌ی او گفتند که سال گذشته با آهنگر صحبت کرده بودند اما از محل نگه‌داری همسر و فرزندان او بی‌اطلاع بودند.

پرنت نوشته است که آهنگر همراه با خانواده‌اش در افغانستان زندانی بود؛ اما پس از سقوط این کشور بدست طالبان در سال ۲۰۲۱ از زندان گریخت.

دو منبع رسانه‌ای مستقر در اسلام‌آباد گفتند خانه‌ای که توسط این خانواده اشغال شده بود، در حال حاضر قفل است.