راه‌اندازی کمپاین 16روزه برای کاهش خشونت علیه زنان

اطلاعات روز: سفارت امریکا در کابل برای کاهش خشونت علیه زنان، کمپاین 16 روزه‌ای را در کشور راه‌اندازی کرد. این سفارت راه‌اندازی کمپاین مذکور را برای محو خشونت علیه زنان، یک اقدام بزرگ خوانده است. عباس کاموند، سخنگوی سفارت امریکا در کابل گفت که این کمپاین در آگاهی‌دهی و روشن ساختن افکار مردم مؤثر واقع می‌شود.

او افزود که امریکا خواستار بهبود زندگی زنان افغان است و در این راستا‌ تلاش می‌کند. سخنگوی سفارت امریکا در کابل گفت که امریکا چندی پیش پروژه‌ی پنج ساله‌ای را برای توان‌مندی زنان افغان راه‌اندازی کرده بود. کمپاین 16 روزه به منظور محو خشونت علیه زنان، به‌شمول افغانستان، در بیست و پنجم ماه نوامبر در شماری از کشورهای دیگر جهان نیز آغاز می‌شود و تا دهم ماه دسامبر سال روان میلادی پایان می‌یابد.

کمپاین شانزده روزه برای محو خشونت در برابر زنان در حالی راه‌اندازی می‌شود که هنوز زنان در کشور با انواع خشونت‌ها مواجه اند. هر‌چند در 13 سال گذشته سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق زنان برای کاهش خشونت علیه زنان میلیون‌ها دالر را به مصرف رساندند؛ اما هنوز خشونت علیه زنان در کشور به‌طور گسترده وجود دارد.

در همین حال، شماری از فعالان حقوق زنان می‌گویند که کمپاین شانزده روز برای کاهش خشونت علیه زنان نتیجه‌ی دلخواهی را به‌دنبال نخواهد داشت. آنان تأکید دارند که برای کاهش خشونت علیه زنان در افغانستان باید اقدام‌های مشخص و درازمدت روی دست گرفته شوند. از سویی هم آنان برای بهبود وضعیت زنان خواستار افزایش کمک‌های جهانی شده‌اند.

فعالان حقوق زن تأکید دارند، اشتراک کنندگان نشست لندن در خصوص افزایش کمک‌های‌شان برای بهبود وضعیت زنان افغان تعهد کنند. اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی دیروز از بروکسل به لندن رفتند. آنان در این سفر بر علاوه‌ی اشتراک در نشست لندن، با مقام‌های این کشور نیز روی موضوعات مختلف ‌گفت‌و‌گو می‌کنند.