در انفجار مزارشریف یک خبرنگار و یک کارآموز «خبرگزاری صدای افغان» جان باخته‌اند
AFJC

در انفجار مزارشریف یک خبرنگار و یک کارآموز «خبرگزاری صدای افغان» جان باخته‌اند

مرکز خبرنگاران افغانستان اعلام کرده است که براساس یافته‌های این مرکز، در انفجار دو روز قبل در یک تجمع خبرنگاران در شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ، یک خبرنگار و یک کارآموز خبرگزاری صدای افغان جان باخته‌اند.

مرکز خبرنگاران افغانستان دوشنبه شب (۲۲ حوت) در صفحه‌ی فیس‌بوک خود نوشته است گزارشگر خبرگزاری صدای افغان که در این رویداد جان باخته، حسین نادری نام داشته است. از کارآموز این رسانه نامی برده نشده است.

در روز انفجار، منابع به روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که اکمل نظری، دانشجوی دانشکده‌ی ژورنالیزم دانشگاه بلخ یکی از جان‌باختگان انفجار در مرکز «تبیان» است.

مرکز خبرنگاران افغانستان همچنین نوشته است که شمار خبرنگارانی که در این انفجار زخمی شده‌اند، به ۱۸ نفر افزایش یافته است. این مرکز قبلا شمار خبرنگاران زخمی را ۱۶ نفر اعلام کرده بود.

این درحالی است که دو روز قبل در یک تجمع خبرنگاران در مرکز فرهنگی تبیان در شهر مزارشریف انفجار رخ داد. نوعیت انفجار مواد جاسازی‌شده از قبل گفته شد. خبرگزاری صدای افغان از نهادهای زیرمجموعه‌ی مرکز فرهنگی تبیان است که از طرف‌داران جمهوری اسلامی ایران دانسته می‌شود.

در ابتدا منابع گفته بودند که در این رویداد سه نفر جان باخته و نزدیک به ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. طالبان جان باختن یک نفر و زخمی‌شدن هشت نفر، از جمله پنج خبرنگار را تأیید کرده بودند.

گروه داعش مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.