پروان
عکس: شبکه‌های اجتماعی

طالبان در پروان: مشتریانِ آرایشگاه‌های زنانه باید قبل از آرایش وضو بگیرند

اتاق پیشه‌وران و دکان‌داران ولایت پروان، آرایشگاه‌های زنانه را به تنظیم‌کردن کارشان مطابق به اصول دین اسلام توصیه کرده و از مشتریان نیز خواسته است که قبل از آرایش‌کردن وضو بگیرند.

در «طرزالعمل صنف آرایش‌گران» که از سوی اتاق پیشه‌وران و دکان‌داران پروان تنظیم شده، آمده است که آرایش‌گران زن در داخل دکان‌شان جایی مناسب برای وضوگرفتن مشتریان در نظر بگیرند.

به آرایش‌گران زن همچنین توصیه شده است که در اوقات نماز دکان‌های‌شان را بسته کرده و نماز را در داخل دکان ادا کنند.

طبق این طرزالعمل، آرایش‌گران زن باید در داخل دکان‌های‌شان مسائل اخلاقی و اسلامی را با حفظ حجاب رعایت کنند.

طرزالعمل صنف آرایش‌گران

همچنین در این طرزالعمل آمده است که «تا حد ممکن از مواد آرایشی که سبب فاسدشدن و شکسته‌شدن وضو می‌شود، استفاده نشود».

بند ششم این طرزالعمل «فروختن موهای اضافی مشتریان» را ممنوع کرده است. ورود مردان به داخل آرایشگاه‌های زنانه، نصب دوربین‌هایی غیر از دوربین امنیتی و همچنین رفتن آرایشگر به خانه‌های مشتری نیز منع شده است.

اتاق پیشه‌وران و دکان‌داران پروان که از سوی طالبان کنترل می‌شود، به آرایش‌گران زن توصیه کرده است تا به مشتریان‌شان توصیه کنند که از اجناس قیمتی‌شان خود محافظت کنند.

در همین حال، شمس‌الرحمان صدیقی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در پروان به روزنامه اطلاعات روز گفت که این طرزالعمل برای «پیاده‌کردن هرچه بهتر قوانین دین اسلام» تنظیم شده است.

او گفت: «با کسانی که از این دستورات سرپیچی کرده و خلاف آن عمل کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.»

مسئولان محلی طالبان در پروان به تازگی در یک اقدام دیگر، خیاطان مرد را از دوختن لباس‌های زنانه نیز منع کرده‌اند. شماری از خیاطان مرد در پروان به روزنامه اطلاعات روز گفته‌اند که با این اقدام، با کاهش مشتری مواجه خواهند شد.