اطلاعات روز

عبدالمنان مجاهد صنف ده می‌شود

نوید غورزنگ

در خبرها خواندم که مسئولین «امارت اسلامی» از سربازان‌شان امتحان تثبیت سویه می‌گیرند تا آنان را به مکتب بفرستند که درس بخوانند. خوشحال شدم، چون تعداد مکتب‌رفته‌ها و آدم‌شده‌ها هرچه در کشور بیشتر شود، امکان آسایش و رفاه بیشتر می‌شود. به همین مناسبت رفته پالیده پالیده یک مجاهد را پیدا کردم که در امتحان شرکت کرده و با وی مصاحبه کردم.

من: جناب مجاهد خود را معرفی کنید.

مجاهد: اسم بنده عبدالمنان است و از ولایت غزنی می‌باشم.

من: شما امتحان تثبیت سویه دادید و کامیاب شدید، در مورد امتحان بگویید.

عبدالمنان: امتحان خوب بود. از ما اول سؤال پرسان کرد که چند سال جهاد کردی؟ گفتم ده سال. گفت خودت برای صنف دهم واجد شرایط استی. ما هم کامیاب شدیم دیگر.

من: از این‌که به مکتب می‌روی و درس می‌خوانی چه حس داری؟

عبدالمنان: حس خوب داریم. یک مجاهد خوب همو مجاهد است که هرچه از طرف مشران امر می‌شه، هموره اطاعت کنه. حالی سر ما امر شده که مکتب بخوانیم و ما اطاعت می‌کنیم.

من: نظر خودت در مورد مکتب چیست؟

عبدالمنان: والله ما در ده سال جهاد فقط دو مکتب را انفلاق دادیم، او هم از طرف شب بود. هوا تاریک بود و زیاد نفامیدیم که مکتب چطور جای بود. مقصد از نظر ما از مکتب کرده پل و پلچک جای خوب است.

من: اگر مشران امر نمی‌کرد، خودت علاقه نداشتی درس بخوانی؟

عبدالمنان: نه دیگه. کار یک مجاهد پیشرفت اسلام است. درس به درد ما نمی‌خوره.

من: یک بیت است که می‌گوید: «هرکه مکتب رفت آدم می‌شود/نور چشم خلق عالم می‌شود»، نظر خودت در مورد این بیت چیست؟

عبدالمنان: همی اشرف غنی که مکتب رفت کجا آدم شد؟ یا همی نفر، نامش که سخت بود، که هم مکتب رفته و هم لنگی بسته می‌کند کی آدم شده؟ ای گپا پروپاگند غربی‌ها است که می‌خواهد محبت فامیلی را از بین ببرند.

من: اگر بعد از سه سال که از مکتب فارغ خواهی شد، دوباره بالایت امر کند که یک مکتب را منفجر کنی، آیا اطاعت خواهی کرد؟

عبدالمنان: بلی. کار مجاهدین اطاعت از اوامر خلیفه‌ی مسلمین است. یک مکتب چیه، اگر امر کنه که کل مکتبا ره منفجر کنین، ما منفجر می‌کنیم. مکتب خو کدام مسجد نیست که آدم نتانه منفجر کنه.

من: اگر در مکتب کدام مضمون برای‌تان درس بدهد که در آن گفته شده باشد که زنان حق دارند درس بخوانند، کار کنند، آزاد و مستقل باشند؛ موسیقی خوب است، رقص و ورزش ضروری است، یاد می‌گیری؟

عبدالمنان: ای گپا ره نگوی که کار خراب می‌شه. ما برای این جهاد نکردیم که بیاییم ای گپای گناه‌بار را بخوانیم. ما اجازه نمی‌دهیم که ای گپا د مکتب باشد. مکتب باید جای حدیث و آیت باشد.

من: تشکر.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *