ولایت فاریاب

ادعای بازداشت «مردان و زنان داعشی» در عملیات نظامی طالبان در مرکز فاریاب

منابع معتبر در شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب می‌گویند که نیروهای طالبان در یک عملیات نظامی، چند مرد و زن را به اتهام عضویت در گروه داعش، بازداشت کرده‌اند.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این عملیات پنج‌شنبه شب (۲۵ حوت) در منطقه‌ی «تکلی‌خانه» ناحیه‌ی سوم شهر میمنه، مرکز فاریاب انجام شده است.

به‌گفته‌ی منابع، نیروهای ویژه‌ی طالبان از شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ وارد شهر میمنه شده و این عملیات را انجام داده‌اند.

براساس اظهارات منابع، نیروهای طالبان با استفاده از تانک زرهی دروازه‌ی خانه را تخریب کرده و سپس سه مرد و چهار زن و چند کودک را به اتهام عضویت در گروه داعش بازداشت کرده‌اند.

منابع همچنین مدعی شدند که نیروهای طالبان در جریان این عملیات چندین حلقه ماین مقناطیسی، واسکت انتحاری و ماین‌های بشکه‌ای را نیز به‌دست آورده و با انفجاردادن همین ماین‌ها، خانه را نیز تخریب کرده‌اند.

مسئولان محلی طالبان در ولایت فاریاب اجرای این عملیات نظامی را تأیید کرده، می‌گویند که سه نفر بازداشت و مقداری ماین مقناطیسی نیز به‌دست آمده است.

طالبان در هفته‌های اخیر با حمله بر اهداف مشخصی در شهرهای کابل، مزارشریف و میمنه حمله کرده و سپس مدعی شده‌اند که مخفی‌گاه اعضای داعش را هدف قرار داده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان صبح امروز مدعی شد که نیروهای این گروه شب گذشته بر مخفی‌گاه‌های داعش در ناحیه‌های پنجم، ششم و هشتم شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ عملیات نظامی انجام داده‌اند.

این درحالی است که اخیرا داعش مسئولیت دو حمله را در مزارشریف بر عهده گرفته است. در یکی از این حملات محمدداوود مزمل، والی طالبان در بلخ کشته شد و در حمله‌ی دیگر، تجمع خبرنگاران هدف قرار گرفت که در آن سه نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند.