ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان

سخن‌گوی طالبان امریکا را به تبلیغ به نفع داعش متهم کرد

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان به اظهارات اخیر مقام‌های امریکایی در مورد حضور و توانایی داعش در افغانستان واکنش نشان داده و امریکا را به تبلیغ به نفع داعش متهم کرده است.

مجاهد امروز (جمعه، ۴ حمل) در توییتی، نوشته است که اظهارات مقام‌های امریکایی در مورد تعداد نیروهای داعش در افغانستان «با واقعیت تطابق ندارد».

او مدعی شده است که گروه داعش در مقایسه با گذشته به مراتب کم و از سوی نیروهای طالبان سرکوب شده است.

مجاهد در ادامه نوشته است: «دلچسپی مسئولان امریکایی به این موضوع و نیز بزرگ‌نمایی آن‌ها، خود همکاری با گروه داعش و کمپاین به نفع آن‌ها است که باید متوقف شود.»

چند روز پیش جنرال مایکل کوریلا، رییس ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) گفته بود که داعش در افغانستان در کم‌تر از شش ماه دیگر می‌تواند منافع امریکا یا دیگر کشورهای غربی را مورد هدف قرار دهد.

به دنبال این اظهارات، امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان در گفت‌وگو با «تلویزیون ملی» تحت مدیریت این گروه گفت که هیچ گروه مخالف طالبان، از جمله داعش در افغانستان حضور ندارد و عاملان برخی رویدادها از خارج می‌آیند.

این همه درحالی است که اخیرا داعش مسئولیت چندین حمله‌ی مرگبار را در کابل، هرات و بلخ به عهده گرفته است. در یکی از این حملات محمدداوود مزمل، والی طالبان برای بلخ و در حمله‌ی دیگر تجمع خبرنگاران در شهر مزارشریف هدف قرار گرفتند.