برادر عالیه عزیزی: فرزندان خواهرم همچنان چشم به‌ راه مادرشان هستند

اعضای خانواده‌ی عالیه عزیزی، مدیر پیشین بخش زنان زندان هرات ادعای تیرباران او توسط طالبان را تکذیب می‌کنند، اما می‌گویند که با گذشت بیش از یک‌ونیم‌ سال تا اکنون از سرنوشت وی اطلاعی ندارند.

در شبکه‌های اجتماعی برخی کاربران ادعا کرده‌اند که عزیزی توسط طالبان تیرباران شده است.

محمدنذیر عارفی، برادر عالیه عزیزی این ادعا را تکذیب می‌کند و در عین حال می‌گوید که تلاش‌های خانواده‎‌اش برای روشن‌‎کردن سرنوشت عالیه ناکام بوده است.

او امروز (دوشنبه، ۷ حمل) به روزنامه اطلاعات روز گفت: «خانم عزیزی مادر بسیار پیر و ناتوانی دارد که غصه و رنج دخترش او را از پای در آورده‌ است. فرزندان عالیه عزیزی همچنان چشم به‌ راه مادرشان‌ اند و در وضعیت بد روحی و روانی قرار دارند.»

برادر عزیزی در عین حال مدعی است که خواهرش در بند طالبان در کابل است.

او از سازمان‌های حقوق بشری و رسانه‌ها می‌خواهد که برای آزادی خواهرش دادخواهی کند.

عالیه عزیزی، مدیر بخش زنان زندان هرات بود. او پس از سقوط دولت پیشین به درخواست طالبان به وظیفه‌اش برگشت و در دهم ماه میزان سال ۱۴۰۰ ناپدید شد.

مقامات طالبان بازداشت عزیزی را نمی‌پذیرند و می‌گویند که ناپدیدشدن وی با این گروه ارتباط ندارد، اگرچه فعالان حقوق بشر می‌گویند که مدیر پیشین زندان هرات در زندان طالبان است.

نهادهای حقوق بشری بارها از طالبان خواسته‌اند که درباره‌ی سرنوشت عالیه تحقیق کنند. ظاهرا طالبان تا اکنون در این زمینه اقدامی انجام نداده و اگر تحقیقی هم کرده تا اکنون نتیجه‌ی آن را منتشر نکرده‌اند.