آلمان ۲۸ شهروند افغانستان بازمانده از کشتی غرق‌شده در ایتالیا را پذیرفت

مقام‌های ایتالیا و سازمان ملل اعلام کرده‌اند که آلمان ۳۲ نفر از بازماندگان کشتی مهاجران که ماه گذشته در جنوب ایتالیا دچار حادثه شد، را پذیرفته است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که در میان این ۳۲ نفر، ۲۸ نفر از افغانستان نیز شاملند که قرار است به نزدیکان و خانواده‌های ساکن آلمان خود بپیوندند.

رویترز در گزارشی نوشته است که بیش از ۹۰ نفر در حادثه‌ی غرق‌شدن کشتی مهاجران در تاریخ ۲۶ فبروری در منطقه‌ی کالابریای ایتالیا جان باختند. مقام‌های ایتالیایی گفته‌اند که ۸۰ نفر از این حادثه جان سالم به‌در برده‌اند.

در گزارش آمده است که سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) به سازمان‌دهی یک پرواز چارتر برای انتقال ۳۲ نفر به هامبورگ آلمان کمک کرده است. سخن‌گوی این سازمان گفته است که این تعداد افراد می‌توانند در آلمان درخواست پناهندگی بدهند.

رویترز نوشته است که دولت راست‌گرای ایتالیا که با افزایش مهاجران از شمال افریقا مواجه است، بارها از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است که مهاجران بیشتری را بپذیرند.

مقام‌های ایتالیایی با اتهاماتی مبنی بر سهل‌انگاری در جلوگیری از غرق‌شدن کشتی مهاجران مواجه شده‌اند، اما این اتهامات را به شدت رد کرده و گفته‌اند که آب‌وهوای نامساعد مانع از عملیات ره‌گیری و نجات شده است.