یک کلاه‌بردار با استفاده از نام رولا غنی ۵۰۰ هزار کلدار هندی را سرقت کرد

یک کلاه‌بردار انترنتی با استفاده از نام رولا غنی، همسر اشرف غنی از یک مرد هندی بیش از ۵۰۰ هزار روپیه کلاه‌برداری کرده است.

به گزارش هندوستان تایمز، مرد متضرر رامشکومار شاه، اهل اندهری بمبئی است و در چند شرکت به‌عنوان حسابدار کار می‌کند.

او به پولیس گفته است که در ۱۸ فبروری ایمیلی دریافت کرد که فرستنده خودش را رولا غنی معرفی کرده بود.

رامشکومار شاه چند روز بعد به این ایمیل پاسخ داد و پرسید که چه نوع کمکی از او انتظار می‌رود.

فرستنده‌ی ایمیل پاسخ داد که او به‌دنبال سرمایه‌گذاری ۲۲ میلیون دالری در هند است و از رامشکومار شاه انتظار دارد که امور آن را مدیریت کند.

رامشکومار گفته است که فرد کلاه‌بردار به او گفته بود که کل مبلغ سرمایه‌گذاری به حسابش ارسال می‌شود و او می‌تواند ۲۵ درصد آن را به‌عنوان کمیشن نگه‌دارد.

این مرد ۷۱ ساله‌ی هندی می‌گوید که فرستنده‌ی ایمیل یک کپی از پاسپورت او، اسناد بانکی که نشان می‌داد پولی را که می‌خواست سرمایه‌گذاری کند و همچنین یک عکس را ضمیمه‌ی ایمیل کرده بود.

فرستنده‌ی ایمیل به این مرد هندی گفته است که نماینده‌اش از اندونزیا به‌زودی با او تماس خواهد گرفت.

چند روز بعد رامشکومار از یک شماره با کد ۶۲+ تماس واتس‌اپ دریافت می‌کند و گیرنده‌ی تماس خود را نماینده‌ی رولا غنی معرفی می‌کند.

رامشکومار به پولیس گفته است: «او گفت که برای شروع کل فرایند باید در یکی از بانک‌های اندونزیا حساب باز کنم. او از من خواست که مدارکی مانند کارت (PAN)، پاسپورت و برخی مشخصات حساب حقوقم را برای او ارسال کنم.»

دو روز پس از ارسال کلیه مدارک مورد نیاز برای تماس‌گیرنده، به رامشکومار اطلاع داده شد که اکنون می‌تواند مبلغ ۲۲ میلیون دالر از حساب اندونزیا خود به حساب هندی خود انتقال دهد.

با این حال، زمانی که او تلاش کرد این کار را انجام دهد، معامله انجام نشد.

در این مرحله، نماینده‌ی «رولا غنی» گفت که مبلغ را به نشانی رامشکومار ارسال خواهد کرد. در چهارم اپریل، یک مرد سیاه‌پوست به خانه‌ی رامشکومار رفت و کیفی را به او داد که مدعی بود تمام پول در آن است.

روز بعد وقتی رامشکومار آن را باز کرد، معلوم شد که مقداری از کاغذ سیاه است که به شکل اسکناس بریده شده است.

یک افسر از پاسگاه پولیس اندهری گفته است که رامشکومار در نهایت ۵۰۹ هزار روپیه‌اش را به‌دلیل کلاه‌برداری‌ از دست داده است.

او گفته است که تحقیقات برای شناسایی افراد کلاه‌بردار جریان دارد.