احتمال ایجاد یک مرکز آموزشی پولیس برای زنان

اطلاعات روز: محمد ایوب سالنگی، سرپرست وزارت امور داخله در دیدار با رییس پولیس اتحادیه‌ی اروپا در کابل، روی‌ تفاهم‌نامه دو‌جانبه در مورد ایجاد یک مرکز آموزشی پولیس برای زنان گفت‌و‌گو کرده است. رییس پولیس اتحادیه‌ی اروپا در کابل در این دیدار حمایتش را از این برنامه اعلام کرده است.

در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های وزارت امور داخله به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، سالنگی در این دیدار با اشاره به برنامه‌ی وزارت داخله مبنی بر افزایش کمی و کیفی حضور زنان در صفوف پولیس، ایجاد یک مرکز آموزشی مجهز برای زنان را بااهمیت خوانده است.

سالنگی می‌گوید، رهبری پولیس با تمام توان در تلاش است ‌زمینه‌ی حضور زنان در صفوف پولیس را فراهم سازد. او در مورد چگونگی همکاری پولیس اتحادیه‌ی اروپا با پولیس ملی در سال‌های 2015 و 2016 نیز با رییس پولیس این اتحادیه ‌گفت‌و‌گو کرده است. او خواستار ادامه‌ی همکاری‌های این اتحادیه در آینده با پولیس ملی شده است.

به‌دنبال آن، رییس پولیس اتحادیه‌ی اروپا در کابل با اشاره به سابقه‌ی کاری این اتحادیه با پولیس ملی، تعهد خود را برای دوام همکاری با پولیس ملی کشور ابراز داشته‌ و گفته است که از طرح ایجاد یک مرکز آموزشی به هدف تربیت زنان پولیس در افغانستان، حمایت می‌کند.

او می‌گوید که همکاری پولیس اتحادیه‌ی اروپا با پولیس افغانستان در بخش‌های گوناگون در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. ‌پولیس اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان، از چند سال به این‌سو، پولیس ملی کشور را در بخش‌های گوناگون، به‌ویژه در بخش آموزش، جنسیت و حقوق بشر مورد حمایت قرار داده است.