اطلاعات روز

اوچا: کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در حال خشک‌شدن است

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه (اوچا) گفته است که بودجه برای عملیات بشردوستانه در افغانستان در حال خشک‌شدن است و این امر جان میلیون‌ها نفر را با خطر مواجه می‌کند.

اوچا امروز (چهارشنبه، ۲۳ دلو) در توییتی نوشته است که در حال حاضر به‌دلیل منابع ناکافی، کمک‌های غذایی به نصف کاهش یافته است.

این دفتر گفته است که اگر بودجه‌ فوری تأمین نشود، میلیون‌ها نفر در افغانستان به سرعت با قحطی، بیماری و مرگ روبه‌رو خواهند شد.

اوچا به‌تازگی گفته بود که کم‌تر از پنج درصد درخواست مالی این سازمان برای کمک‌رسانی در سال ۲۰۲۳ در افغانستان تأمین شده است.

به‌گفته‌ی اوچا، در حالی‌که بحران افغانستان بزرگ‌ترین و جدی‌ترین بحران بشری در جهان است، عملیات بشردوستانه در این کشور کم‌ترین کمک مالی را دارد.

این نهاد گفته است که بدون منابع اضطراری، میلیون‌ها نفر با خطری ازدست‌دادن‌ کمک‌های نجات از جمله غذا روبه‌رو می‌شوند.

اوچا می‌گوید که نیازهای بشردوستانه در افغانستان به ۲۸.۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ رسیده است.

به‌گفته‌ی این نهاد، حدود شش میلیون نفر در افغانستان با سطوح اضطراری ناامنی غذایی روبه‌رو هستند و یک قدم با قحطی فاصله دارند.

سازمان ملل برای عملیات بشردوستانه در افغانستان ۴.۶ میلیارد دالر درخواست کرده است.

دیدگاه‌های شما
  1. ولایت غور مدت چند برج می‌شود که از طرف دفتراوچا کمک های بشر دوستان قطع شد امیدوارم‌که هرچی فوری کمک های بشردوستانه خود را دریافت سازمان‌ملل در ولایت غور از سر بیگرید چون‌مردم‌نان بخور نمیری خود را بیشتر ندرن‌ولسوالی های ولایت غور از جمله پسابند وچهارصده در حال قطعی هستند

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *