اطلاعات روز

طالبان: کمیته بین‌المللی نجات شش میلیون دالر به ۲۴ هزار خانواده کمک‌ می‌کند

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان می‌گوید که کمیته بین‌المللی نجات به ارزش بیش از شش میلیون دالر برای حدود ۲۴ هزار خانواده کمک‌های نقدی و غیرنقدی فراهم می‌کند.

به‌گفته‌ی وزارت حوادث طالبان، محمدعباس آخوند، سرپرست این وزارت با سلما بن عیسی، رییس مؤسسه کمیته بین‌المللی نجات دیدار و روی چگونگی کمک‌رسانی برای متضرران ناشی از حوادث و نیازمندان صحبت کرده است.

در خبرنامه‌ی این وزارت که امروز (چهارشنبه، ۳۰ حمل) منتشر شده، آمده است که دو طرف دو تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کرده‌اند.

وزارت حوادث طالبان گفته است که براساس این تفاهم‌نامه‌ها، به ارزش شش میلیون و هفت هزار و ۸۲۴ دالر برای ۲۳ هزار و ۹۴۰ خانوانده‌ی متضرر و نیازمند کمک نقدی، غذایی و غیرغذایی از سوی کمیته بین‌المللی نجات صورت می‌گیرد.

سرپرست وزارت حوادث طالبان خواهان همکاری بیشتر کمیته نجات برای کمک‌رسانی به اهالی مناطق دوردست افغانستان مانند واخان بدخشان شده و گفته است که آنان به هیچ‌گونه خدمات مانند، سرک، مکتب و شفاخانه دسترسی ندارند.

به نقل از اعلامیه‌ی وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان، رییس کمیته نجات گفته است که این نهاد در تلاش گسترش کمک‌های خود در افغانستان است.

به‌گفته‌ی دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه (اوچا)، ۲۸ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.

طبق آمار سازمان ملل، حدود شش میلیون نفر در افغانستان با سطوح اضطراری ناامنی غذایی روبه‌رو هستند و یک قدم با قحطی فاصله دارند.

سازمان ملل برای عملیات بشردوستانه در افغانستان ۴.۶ میلیارد دالر درخواست کرده است.