نمایندگی افغانستان در ژنو: مقام‌های سازمان ملل عاقل و مسئولیت‌پذیر باشند

در ادامه‌ی واکنش‌ها به اظهارات آمینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل، نمایندگی افغانستان در ژنو سویس از مقام‌های این سازمان خواسته است که «عاقل و مسئولیت‌پذیر باشند».

نمایندگی افغانستان در دفتر سازمان ملل در ژنو بامداد امروز (پنج‌شنبه، ۳۱ حمل) در توییتی نوشته است: «مقام‌های عالی سازمان ملل، از جمله آمینه محمد به‌عنوان حافظان منشور و ارزش‌هایی که در ۷۵ سال گذشته توسعه یافته‌اند، باید عاقل و مسئولیت‌پذیر باشند. تاریخ افغانستان در ۱۵ آگست ۲۰۲۱ آغاز نشده است. غیرعادی را عادی جلوه ندهید. مردم افغانستان و جهان شما را زیر نظر دارند.»

آمینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل اخیرا در نشستی در دانشگاه پرینستون امریکا گفته است که این سازمان قصد دارد برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع در افغانستان، در روزهای آینده نشستی را ترتیب دهد تا در مورد به رسمیت شناختن طالبان گفت‌وگو کند.

این اظهارات او با واکنش‌های گسترده در داخل و خارج از افغانستان مواجه شد و استفان دوجاریک، سخن‌گوی سازمان ملل در یک نشست خبری گفت که این سازمان برای طالبان لابی نمی‌کند.

او هدف از برگزاری نشست روزهای آینده در دوحه به میزبانی آنتونتیو گوترش را یافتن یک رویکرد واحد برای مقابله با وضعیت افغانستان و جلوگیری از بی‌ثباتی دانست.

این درحالی است که بیش از یک‌ونیم سال از حاکمیت طالبان در افغانستان می‌گذرد، اما هیچ کشوری تاکنون حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است.