ولایت غور

دو زن در دو رویداد جداگانه در غور به قتل رسیدند

مسئولان امنیتی طالبان در ولایت غور می‌گویند که دو زن در دو رویداد جداگانه در ولسوالی پسابند و شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت به قتل رسیده‌اند.

در خبرنامه‌ی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در غور آمده است که در رویداد نخست، یک مرد روز گذشته (یک‌شنبه، ۳ ثور) در ولسوالی پسابند این ولایت همسرش را با ضرب «بیل کشاورزی» به قتل رسانده است.

منابع مردمی می‌گویند که این رویداد در منطقه‌ی «سنگان» ولسوالی پسابند رخ داده و این مرد به‌دلیل مشکلات و خشونت‌های خانوادگی همسرش را به قتل رسانده است.

فرماندهی امنیه‌ی طالبان در غور گفته است که عامل قتل امیرمحمد نام دارد و امروز دوشنبه از سوی نیروهای این گروه در ولسوالی پسابند بازداشت شده است.

به نقل از خبرنامه‌ی این فرماندهی، فرد بازداشت‌شده در تحقیقات ابتدایی به قتل همسرش اعتراف کرده است.

فرماندهی امنیه‌ی طالبان در غور در یک خبرنامه‌ی دیگر گفته است که یک زن در مرکز این ولایت با ضرب گلوله توسط یک کودک ۱۲ ساله به قتل رسیده است.

این رویداد حوالی ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر امروز در روستای «جرسنگر» شهر فیروزکوه رخ داده است.

در خبرنامه آمده است که این رویداد عمدی نبوده و گلوله به‌گونه‌ی «سهوا» توسط این کودک شلیک شده و به قتل زنی به اسم گل‌اندام انجامیده است.

طالبان گفته‌اند که در این زمینه تحقیق می‌کنند.

خشونت‌های خانوادگی سال‌هاست که از زنان افغانستان قربانی می‌گیرد. در طی بیش از یک‌ونیم سال گذشته به‌دلیل نبود ادارات و نهادهای حامی زنان در افغانستان، خشونت خانوادگی منجر به قتل و خودکشی زنان نیز افزایش یافته است.