اجساد دو زن از شهر مزارشریف یافت شد

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی ولایت بلخ اعلام کردند که پولیس امروز اجساد دو زن را از شمال شهر مزازشریف یافت کرده‌ است. به گفته‌ی آنان، این اجساد دور از منازل رهایشی در یک مخروبه‌‌ی شمال شهر مزارشریف انداخته شده بود. عبدالرازق قادرى فرمانده‌ی پولیس بلخ گفت که این دو زن توسط گلوله به قتل نرسیده‌اند.

به گفته‌ی او، این زنان حلق آويز يا به شکل ديگر کشته شده‌اند؛ زیرا نشانه‌ی از گلوله در بدن آنان دیده نمی‌شود. هنوز معلوم نیست که این زنان چه وقت و توسط چه کسی به قتل رسیده‌اند. اما فرمانده‌ی پولیس بلخ گفت که تحقیقات در مورد قتل این زنان آغاز شده است. در حال حاضر هر دو جسد برای بررسی‌ به طب عدلى این ولایت انتقال داده شده است.

در همین حال کمیسیون مستقل حقوق بشر در شمال کشور می‌گوید که هیأتی را برای بررسی این قضیه توظیف می‌کند. اما مسئولان این کمیسیون گفته اند که زنان در شمال کشور زیادتر به دلیل خشونت‌های خانوادگی به قتل می‌رسند. این نخستین بار نیست که اجساد زنان از کشور یافته می‌شود.

در جریان سال‌های گذشته اجساد زنان بارها از کابل و شماری از ولایت‌های کشور یافت شده است. چندی پیش جسد چند زن از یکی ولایت‌های غربی کشور یافت شد. به دنبال آن جسد یک زن از شهر کابل از سوی مأموران پولیس پیدا شد. خصومت‌های شخصی از عوامل اصلی این گونه قتل‌ها در کشور خوانده می‌شود.

خشونت علیه زنان از مشکلات اساسی در کشور به شمار می‌رود که حکومت و جامعه‌ی جهانی در 13 سال گذشته برای جلوگیری آن ده‌ها میلیون دالر را به مصرف رساندند؛ اما این مشکل هنوز حل نشده و زنان مورد خشونت‌های مختلف از جمله تجاوز جنسی، ازدواج اجباری و خشونت‌های خانوادگی قرار می‌گیرند.