زرداری و متقی بر لزوم افزایش هماهنگی برای مقابله با تروریسم تأکید کردند
Photo: Bhutto Zardari via twitter

زرداری و متقی بر لزوم افزایش هماهنگی برای مقابله با تروریسم تأکید کردند

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه‌ی پاکستان و امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان باهم دیدار و بر لزوم افزایش هماهنگی برای مقابله با تروریسم تأکید کرده‌اند.

وزارت خارجه‌ی پاکستان امروز (یک‌شنبه، ۱۷ ثور) در اعلامیه‌ای گفته است که دو طرف در این دیدار درباره‌ی موضوعات کلیدی، از جمله صلح و امنیت، تجارت و اتصال تبادل نظر صریح و عمیق داشته‌اند.

طبق اعلامیه، وزیران خارجه‌ی پاکستان و طالبان در خصوص صلح و امنیت بر لزوم افزایش هماهنگی برای مقابله با تروریسم و تعمیق همکاری‌های دوجانبه تأکید کرده‌اند.

در اعلامیه آمده است که دو جانب در خصوص تجارت و ترانزیت نیز بر اهمیت رفع موانع تجارت به‌منظور پیشبرد هدف افزایش یک‌پارچگی اقتصادی و ارتباط منطقه‌ای تأکید کرده‌اند.

بلاول بوتو زرداری و امیرخان متقی در ادامه تمایل شان را برای پیگیری تعامل دوامدار و عملی پاکستان و افغانستانِ تحت کنترل طالبان، اعلام کرده‌اند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان روز جمعه هفته‌ی گذشته در رأس یک هیأت «سیاسی و تجارتی» این گروه به پاکستان رفت.

او در نشست سه‌جانبه وزیران خارجه‌ی چین، پاکستان و طالبان اشتراک کرده و دیدارهای جداگانه‌ای نیز با همتایان چینی و پاکستانی خود داشته است.

وزارت خارجه‌ی طالبان هدف از سفر متقی به اسلام‌آباد را گفت‌وگو در مورد روابط دوجانبه‌ی سیاسی-تجارتی، ثبات منطقه‌ای و ترانزیت بین افغانستان و پاکستان اعلام کرده است.