حمله بر موتر حامل نظامیان ارتش در کابل

اطلاعات روز: گروه طالبان عصر روز گذشته یک موتر حامل نظامیان ارتش ملی کشور را در کابل مورد هدف قرار دادند. پولیس کابل اعلام کرد که در حمله‌ی انتحاری به موتر حامل نظامیان ارتش ملی، شش سرباز کشته شده‌اند. حشمت‌الله استانکزی، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل به بی‌بی‌سی گفت که در این حمله ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

او تأیید کرد که حمله‌ی امروز انتحاری بوده و فرد انتحار کننده پیاده بوده و مواد انفجاری همراه خود را در نزدیکی موتر ارتش ملی در منطقه‌ی گذرگاه در غرب کابل منفجر کرده است. در همین حال، کبیر امیری، رییس شفاخانه‌های مرکز می‌گوید که از این رویداد، حدود ۱۷ زخمی، به‌شمول دو زن، به شفاخانه‌‌های صدری ابن سینا و عاجل ابن سینا منتقل شده‌اند.

این انفجار در یکی از مناطق مزدحم شهر کابل رخ داد. یک پارک بازی به‌تازگی در این محل اعمار شده و باغ وحش کابل نیز در این منطقه قرار دارد. طالبان مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و اعلام کرده است که یک موتر نیروهای ارتش ملی را هدف قرار داده‌اند.

این حمله پس از ترور‌ عتیق‌الله رووفی، رییس دبیرخانه‌ی دادگاه عالی در کابل رخ داد. افراد مسلح دیروز رییس بیرخانه‌ی دادگاه عالی را با ضرب گلوله به قتل رساندند. حشمت‌الله استانکزی، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل گفت که این رویداد در حوزه‌ی پنجم امنیتی در منطقه‌ای موسوم به دیوان بیگی شهر کابل رخ داده است.

او افزود که نام‌برده در اثر زخمی که برداشته بود، ‌هنگام انتقال به شفاخانه جان داده است. به گفته‌ی آقای استانکزی، در پیوند به این رویداد تا هنوز کسی بازداشت نشده است؛ اما تحقیقات پولیس در مورد جریان دارد. طالبان مسئولیت این حمله را نیز به عهده گرفته و اعلام کرده‌اند که در یک عملیات چریکی عتیق‌الله رووفی را به قتل رسانده‌اند.

کابل در هفته‌های اخیر هدف شدیدترین حملات طالبان قرار داشته است. سه روز پیش یک بمب‌گذار انتحاری مواد انفجاری حاملش را در داخل مرکز فرهنگی فرانسه در کابل در جریان یک نمایش منفجر ساخت. در این رویداد یک تن کشته و حدود 15 تن دیگر دیگر زخمی شدند. این حمله نگرانی‌هایی را به میان آورد که طالبان اکنون نهادهای فرهنگی و غیرنظامی را نیز هدف قرار می‌دهند.