اشرف غنی: بین نهادهای امنیتی هماهنگی به وجود آید

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور می‌گوید که برای بهتر شدن وضعیت امنیتی شهر کابل، شورای امنیت ملی تا دو هفته‌ی آینده در مورد ایجاد گارنیزیون شهر کابل فیصله‌ی اساسی خواهد کرد. این در حالی است که حملات انتحاری و انفجاری طالبان در چند هفته‌ی اخیر در کابل بی‌سابقه بوده‌اند.

محمد اشرف غنی دیروز در دیدار با مسئولان وزارت امور داخله در مقر آن وزارت، در مورد توجه‌‌ بیش‌تر به زخمی‌های نیروهای پولیس، شایسته‌سالاری و ارتقای ظرفیت پولیس، هماهنگی میان نهادهای امنیتی، آمادگی‌های بیش‌تر برای تأمین امنیت کشور و بررسی نصاب تعلیمی آکادمی پولیس گفت‌و‌گو کرده است.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، اشرف غنی در این دیدار گفت که به عنوان فرمانده عمومی قوای مسلح، ‌تلاش می‌کنم صلح در کشور برقرار شود و در راستای تأمین امنیت کشور باید آمادگی لازم را داشته باشیم. او گفت که باید ظرفیت‌های وزارت داخله شناسایی و سپس در زمینه‌ی تقویت آن تلاش شود.

او در ادامه تأکید کرد که تقرر افراد در ارگان‌های امنیتی به اساس سهمیه‌بندی نخواهد بود، بلکه هر شخصی که منحیث فرمانده پولیس مقرر می‌شود، شخصاً با وی صحبت می‌کند. رییس جمهور ضمن تأکید بر تقسیم وظایف میان نهادهای امنیتی اظهار داشت که باید هماهنگی بیش‌تر میان نهادهای امنیتی کشور به‌وجود آید و سلسله مراتب مراعات شود.

او هم‌چنان در مورد نصاب تعلیمی آکادمی پولیس گفت که نصاب مذکور باید بررسی شود که جواب‌گوی نیازمندی‌های پولیس در عمل است یا خیر. رییس جمهور در اخیر گفت که سال ۲۰۱۵ برای ما سال حیاتی است، در این سال باید قوای امنیتی ما دارای ظرفیت قوی شو‌د و لازم است که  از فرصت‌ها، استفاده‌ی اعظمی صورت گیرد.