اطلاعات روز

چهار خبر داخلی و خارجی

نوید غورزنگ

خبر اول:

از جاپان خبر رسیده که مردم این کشور در صنف تمرین لبخند اشتراک می‌کنند تا یاد بگیرند چطور در هنگام مواجهه با دیگران، لبخند شیرین و پرجاذبه تقدیم کنند. وزارت امر به غصه و نهی از لبخند این کار جاپانی‌ها را برخلاف عنعنات حکومت خودشان اعلام کرده و علاوه نمود که جاپانی‌ها نباید با نشر چنین اخباری باعث تأسف مردم مؤمن سرزمین ما شود. وقتی از جناب وزیر این وزارت پرسیدیم که چه ضرری دارد اگر جاپانی‌ها لبخندزدن تمرین می‌کنند؟ وی در جواب ما گفت: «ضرر صددرصد دارد. اگر کدام خواهر ما در بیرون از خانه لبخند بزند، وی مرتکب هفتاد نوع جرم شده و ممکن باعث تحریک چندها جوان شود. خو لبخند یک معنای دیگه هم دارد در وطن ما، یعنی اگر کدام همشیره طرف کدام برادر لبخند بزند، باز او برادر ممکن به این فکر بیافتد که کار جور است. اینی رقم که شد، خرابی می‌شود.»

خبر دوم:

زلاتان ابراهیمویچ، بازیکن سویدنی باشگاه فوتبال اِ سی میلان به عمر ۴۱ سالگی از دنیای فوتبال کنار رفت. در مراسم خداحافظی او، هواداران، هم‌تیمی‌ها و دوستان این بازیکن برای خداحافظی وی گریه کردند. در کنار گریه، از زلاتان به‌خاطر بازی‌های فوتبالش، به بهترین شکل ممکن تقدیر و تشکر کردند. این‌طرف در سرزمین شترآباد، حاکمان چندین ورزشکار را در ولایت‌های مختلف دستگیر و به‌جاهای نامعلومی انتقال داده‌اند. یکی از مسئولان کمیسیون دستگیری، شکنجه و مجازات ورزشکاران به تلویزیون ژوندیون گفت: «نازدادن به ورزشکاران یک فرهنگ بیگانه است، یک فرهنگ غربی است. در نظام ما فرهنگ بیگانه نه تنها جای ندارد که ما با تمام قوت علیه آن مبارزه می‌کنیم. این وظیفه‌ی تک تک ما هست که هر آنچه در کشورهای غربی رواج است را در کشور خود نابود کنیم. ورزشکارانی که تاهنوز دستگیر، شکنجه و به‌جای نامعلومی انتقال داده نشده‌اند هنوز هم فرصت دارند. دست از ورزش بردارند و لباس فراخ فراخ بپوشند که عن‌عن‌آت ما به‌جای شود.»

خبر سوم:

طالبان اعلام کردند که در چند ولایت کشور تعدادی از هنرمندان را بالفعل (هنگام زمزمه‌کردن و نواختن) دستگیر و زندانی کرده و انشاءالله تحقیقات لازم بعد از لت‌وکوب این منحرفان آغاز خواهد شد. تعدادی از کشورهای دیگر وقتی این خبر را خواندند و دریافتند که در افغانستان سرودن و نواختن ممنوع است و هنرمندان دستگیر و مجازات می‌شوند، واکنش نشان دادند. آن‌ها گفته‌اند: امکان ندارد انسان مخالف هنر و موسیقی باشد. حتا احمق‌ترین آدم روی زمین هم از شنیدن یک ترانه‌ی خوب و موسیقی عالی لذت می‌برد. آدم اگر حتا به اندازه‌ی گاو هم عقل داشته باشد، این کار را در حق هنرمندان نمی‌کند.

خبر چهارم:

در سویدن تعدادی از مردم نتوانستند سر وقت مالیه‌ی خویش را به حساب دولت واریز کنند. دولت اکنون تحقیقات را آغاز کرده تا ببینند که این خانواده‌ها چه مشکلی دارند؟ دولت برای رفع مشکلات آن‌ها چه کار می‌توانند یا چه کار باید انجام بدهند. یعنی اگر آن‌ها مشکلی دارد، دولت باید مشکلات شان را رفع کنند تا خدای نکرده مردم گرفتار رنج نشوند.

این‌طرف مجاهدین اعلامیه صادر کرده و برای مردم دو هفته وقت داده که عشر شان را به کندک مربوطه تسلیم کنند، در غیر آن حق شکایت ندارند. قرار معلومات، برای مجاهدین مهم نیست که مردم توانایی پرداخت دارند یا ندارند، مهم این است که در قدم اول مردم به پای خود عشر شان را بیاورند و به جوال این‌ها بریزند. در قدم دوم، خدا کند یک تعداد نیاورند تا مجاهدین شخصا آنان را گرفتار و مطابق عن‌عن‌آت خویش (به زور کیبل و قنداق) عشر را چند برابر بگیرند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *