عکس ارسالی

طالبان یک محافظ عبدالله عبدالله و برادرش را در کابل بازداشت کرده‌اند

منابع در شهر کابل می‌گویند که طالبان «ملک‌میر محمدی»، محافظ عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه حکومت پیشین و برادرش را در این شهر بازداشت کرده‌اند.

منابع به روزنامه اطلاعات روز گفتند که این دو برادر از کارمندان «ریاست حفاظت از رجال برجسته» حکومت پیشین بودند.

به‌گفته‌ی منابع، طالبان «ملک‌میر محمدی» را روز پنج‌شنبه هفته‌ی گذشته (۲۵ جوزا) از کارته پروان حوزه‌ی چهارم امنیتی شهر کابل از خانه‌اش بازداشت کرده‌اند.

طبق اظهارات منابع، «غیاث‌الدین محمدی» برادر «ملک‌میر محمدی» چهار روز قبل از بازداشت او، در کابل بازداشت شده است. «ملک‌میر» محافظ کنونی عبدالله عبدالله و غیاث‌الدین مشغول کارهای شخصی بوده‌اند.

منابع افزودند که این دو نظامی حکومت پیشین باهم برادر ساکنان اصلی منطقه‌ی «پیاوشت» ولسوالی رخه‌ی ولایت پنجشیر هستند و در شهر کابل زندگی می‌کردند.

تا اکنون علت بازداشت این افراد مشخص نشده است. طالبان نیز در این باره وضاحت نداده‌اند. منابع می‌گویند که آن‌ها با مخالفان طالبان ارتباطی نداشته‌اند.

طالبان در ماه قوس سال گذشته‌ی خورشیدی نیز یک محافظ عبدالله عبدالله به نام «فریدون» و برادرش را از ساحه‌ی کارته نو شهر کابل بازداشت کرده بودند.

در هفته‌های اخیر بازداشت نظامیان پیشین و غیرنظامیان اهل ولایت پنجشیر افزایش یافته است. طالبان این افراد را عمدتا از کابل و پنجشیر بازداشت کرده‌اند.

در بیشتر موارد، طالبان باشندگان پنجشیر را به اتهام همکاری با «جبهه مقاومت» بازداشت می‌کنند. روز گذشته نیز گزارش شد که طالبان یک نظامی پیشین و یک آموزگار مکتب را در پنجشیر بازداشت کرده‌اند.

به‌تازگی سازمان عفو بین‌الملل با نشر گزارشی گفته است که طالبان در پنجشیر با مجازات گروهی غیرنظامیان و اعدام‌های فراقضایی اسیران جنگی، «مرتکب جنایت جنگی شده‌اند.»

اگنس کالامار، دبیرکل عفو بین‌الملل گفته است که فهرست جنایات جنگی و سایر موارد نقض حقوق بشردوستانه‌ی بین‌المللی توسط طالبان در پنجشیر گسترده است.