«شورای مقاومت»: اگر طالبان به «جنایات‌شان» ادامه دهند، تقویت گزینه‌ی نظامی بخشی از برنامه‌ی ما است

«شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان» که متشکل از رهبران سیاسی و مقام‌های حکومت پیشین کشور است، می‌گوید اگر طالبان همچنان به «جنایات‌شان» ادامه دهند، تقویت گزینه‌ی نظامی و گسترش مقاومت بخشی از برنامه‌های این شورا است.

در پیام این شورا که امروز (چهارشنبه، ۷ سرطان) منتشر شده، آمده است که از زمان تسلط دوباره‌ی طالبان در آگست ۲۰۲۱ میلادی، افغانستان وارد یکی از «سیاه‌ترین دوره‌های تاریخی» خود گردیده است.

«شورای مقاومت» گفته است: «این شورا مذاکره و گفت‌وگو را اولویت می‌دهد، اما اگر طالبان کماکان به گزینه‌ی جنگ ‌و خونریزی تأکید و تکیه کنند و به جنایات‌شان مانند دو سال گذشته ادامه دهند، تقویت گزینه‌ی نظامی و گسترش مقاومت در سرتاسر کشور، بخشی از برنامه‌های این شورا است.»

اعضای این شورا در بخشی دیگر از پیام شان گفته‌اند که از دید آنان توافق‌نامه‌ی دوحه بین امریکا و طالبان «زمینه‌ساز فاجعه‌ی حاکم بر کشور تلقی گردیده» و پیش از این بر ابطال این توافق‌نامه، به‌صورت واضح تأکید کرده‌‌اند.

«شورای مقاومت» همچنین گفته است که از هر صدا و اقدام مخالف و مبارزه با گروه طالبان حمایت و تلاش می‌کند که تمام جریان‌های سیاسی «در چتری واحدی برای مبارزه‌ی وسیع‌تر با گروه طالبان و نجات کشور از وضعیت موجود» گردهم بیایند.

این شورا پیش از این نیز در اعلامیه‌های خود به‌شدت از طالبان انتقاد کرده بود و از سازمان ملل متحد خواسته بود که زمینه‌ی بازگشت حاکمیت قانون و مردم‌سالاری در افغانستان را فراهم کند.

«جبهه مقاومت» به رهبری احمد مسعود نیز در پیامی که به‌مناسبت عید قربان منتشر کرده بود، گفته بود که طالبان اصلاح‌ناپذیر هستند و خواستار اتحاد گروه‌ها و نخبگان سیاسی برای پایان «سلطه‌ی طالبان» شده بود.