رییس جمهور در دیدار با راحل شریف: افغانستان و پاکستان علیه افراطیت اقدام‌ مشترک کنند

اطلاعات روز: محمد اشرف غنی در دیدار با راحل شریف، رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان گفت که دو کشور برای مبارزه با تروریزم اقدم‌های مؤثر و مشترک کنند. او حمله‌ی طالبان بر یک مکتب نظامی در پشاور را محکوم کرد و گفت: «حمله کنندگان در پشاور، همانند تروریستانی اند که بر اطفال و نوجوانان افغانستان در یحیی‌خیل ولایت پکتیکا و لیسه‌ی استقلال شهر کابل‌ حملات وحشیانه را انجام دادند».

چندی پیش یک حمله‌کننده‌ی انتحاری مواد انفجاری حاملش را در مرکز فرهنگی فرانسه هنگام اجرای‌ یک نمایش تیاتر انفجار داد که بر اثر آن یک تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند. در حمله‌ی انتحاری بر یک ورزشگاه در ولسوالی یحیی‌خیل ولایت پکیتکا حدود 60 تن کشته و بیش از 70 تن دیگر زخمی شدند.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد، اشرف غنی در دیدار با رییس ستاد ارتش پاکستان گفت: «زمان آن رسیده است که افغانستان و پاکستان با صداقت و مؤثریت، مشترکاً علیه تروریزم و افراطیت، اقدام‌های مؤثر و مشترک نمایند». او افزود، افغانستان برای برقراری صلح در دو کشور و منطقه، آماده‌ی کمک با پاکستان است.

او یک‌بار دیگر مراتب همدردی و تسلیت خود را به نمایندگی از افغانستان به‌خاطر حادثه‌ی شهر پشاور‌ ابراز کرد‌ و حمله‌ی تروریستی مذکور را با شدیدترین الفاظ محکوم نمود. او افزود که حمله بر شاگردان مکتب در پشاور، در حقیقت حمله بر افغانستان، مسلمانان و تمام بشریت بود.

او افزود، این‌گونه اعمال تروریستی نه تنها باید محکوم شوند، بلکه باید ‌علیه عاملان آن‌، اقدام‌های جدی شود. به‌دنبال آن جنرال راحل شریف، رییس ستاد متشرک ارتش پاکستان گفت که کشورش در پی بازداشت عاملان حادثه‌ی پشاور است. در حمله‌ی گروهی شورشیان بر یک مکتب نظامی در پشاور پاکستان، 132 دانش‌آموز و کارمند آن مکتب کشته شدند.

راحل گفت،‌ افغانستان و پاکستان به‌صورت مشترک علیه تروریزم به‌خاطر جلوگیری از تکرار چنین حوادث، گام‌های جدی بردارند. در اخیر این دیدار هر‌دو جانب بر همکاری‌های دوجانبه، به‌خصوص همکاری میان نیروهای امنیتی دو کشور به‌خاطر مبارزه با تروریزم و افراطیت و تأمین صلح و ثبات در منطقه، تأکید کردند. رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان بعد‌از‌ظهر دیروز در رأس یک هیأت عالی‌رتبه‌ی این کشور برای گفت‌و‌گو با مقام‌های حکومتی وارد کابل شد.