© EUROPEAN UNION

اتحادیه اروپا ۷.۶ میلیون یورو برای مبارزه با ناامنی غذایی به افغانستان کمک کرد

نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان اعلام کرده که ۷.۶ میلیون یورو را برای مبارزه با ناامنی غذایی به افغانستان از طریق یک پروژه‌ی زراعتی کمک کرده است.

براساس اعلامیه‌‌ای که نمایندگی اتحادیه اروپا امروز (پنج‌شنبه، ۲۹ سرطان) نشر کرده، این پروژه از طریق نهادی موسوم به «افغان‌اید» در ولایت‌های بدخشان، دایکندی، غور، جوزجان، سمنگان و تخار اجرا می‌شود.

در اعلامیه‌ی نمایندگی اتحادیه اروپا آمده است که در این پروژه، به سطوح بسیار نگران‌کننده‌ی ناامنی غذایی که جوامع آسیب‌پذیر را تحت تأثیر قرار داده است، از طریق حمایت از کشاورزان، بهبود تولید مواد غذایی و احیای زمین‌های للمی رسیدگی می‌شود.

در این اعلامیه آمده است که ۱۷.۲ میلیون نفر در افغانستان از ناامنی حاد رنج می‌برند و همچنین این کشور، یکی از آسیب‌پذیرترین کشورها از تغییرات اقلیمی است.

رافائیلا ادیس، سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان گفته است که این اتحادیه و شرکای آن متعهد به رویکرد اصولی است که اطمینان حاصل کنند زنان و مردان می‌توانند در پروژه‌ها مشارکت داشته باشند و از آن مستفید شوند.

او افزوده که اتحادیه اروپا متعهد است که به مردم افغانستان، به‌ویژه آسيب‌پذیرترین افراد در جوامع محلی، مانند خانواد‌هایی که تحت سرپرستی زنان هستند و نمی‌توانند نیازهای خود را برآورده کنند، کمک کند.

چارلز دیوی، مسئول مؤسسه «افغان‌اید» گفته است در زمانی که بسیاری از شهروندان افغانستان به غذای کافی دسترسی ندارند، بسیار مهم است که اقدامات بیشتر برای حمایت از افراد آسیب‌پذیر در راستای تولید مواد غذایی بیشتر و افزایش درآمد آنان انجام شود.

پس از تسلط دوباره‌ی طالبان، افغانستان با بحران اقتصادی مواجه شد و اکنون ۲۸.۸ میلیون نفر در کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

بحران اقتصادی گسترده ناامنی غذایی را در سطوح‌ مختلف آن در بین شهروندان کشور افزایش داده است.