Photo: Screenshot from a video in Social Media

در تیراندازی نیروهای طالبان بر عزاداران عاشورا در غزنی یک کودک کشته شده است

منابع محلی در ولایت غزنی می‌گویند که در پی تیراندازی نیروهای طالبان بر عزاداران روز عاشورا در شهر غزنی، یک کودک پسر ۱۲ ساله جان باخته و شماری دیگر زخمی شده‌اند.

یک منبع معتبر محلی به روزنامه اطلاعات روز گفت که نیروهای طالبان امروز (جمعه، ۶ اسد) بر دسته عزاداران روز عاشورا که از ساحه‌ی قلعه‌شهاده به بازار نوآباد شهر غزنی آمده بودند، تیراندازی کرده‌اند.

به‌گفته‌ی این منبع، در جریان تیراندازی نیروهای طالبان، یک کودک پسر ۱۲ ساله زخمی شده و در مسیر راه شفاخانه جان داده است.

این منبع افزود که دست‌کم شش نفر از آشنایانش در جریان تیراندازی طالبان زخمی شده‌اند. او تأکید کرد که ممکن است شمار زخمیان بیشتر از این باشد؛ زیرا به‌گفته‌ی او، به‌دلیل غیرفعال بودن شبکه‌های مخابراتی، آمار نهایی کشته و زخمیان جمع‌آوری نشده است.

منابع محلی می‌گویند که منطقه‌ی نوآباد شهر غزنی کاملا چهره‌ی نظامی به خود گرفته و نیروهای طالبان در پیش روی اکثر مساجد حضور دارند.

این درحالی است که امروز به مناسبت دهم محرم ( روز عاشورا) مراسم عزاداری در مساجد و تکیه‌خانه‌های مختلف شهر کابل و سایر شهرها و ولایات افغانستان برگزار شده است.

در نوارهای تصویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، دیده می‌شود که نیروهای طالبان با دسته‌های عزاداران روز عاشورا در شهر کابل نیز با خشونت برخورد کرده و برای متفرق‌کردن آن‌ها اقدام به تیراندازی هوایی کرده‌اند.

طالبان امسال بر برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در افغانستان محدودیت‌های گسترده وضع کرده‌اند و دلیل آن را «تأمین امنیت و تدابیر احتیاطی بیشتر» گفته‌اند.