سرپرست ولایت کنر: نیروهای امنیتی در کنر پیشروی نداشته‌‌اند

اطلاعات روز: شجاع‌الملک جلاله، سرپرست ولایت کنر اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشور در چند روز گذشته شورشیان طالبان را از مناطق اطراف ولسوالی دانگام عقب رانده نتوانسته‌اند. به گفته‌ی او، در بسیاری از مناطق این ولسوالی، مقاومت باشندگان محل نیز شکسته و مدافعان محلی از مواضع‌شان عقب‌نشینی کرده‌اند.

هشت روز پیش صدها جنگ‌جوی طالب به چند منطقه‌ی اطراف ولسوالی دانگام ولایت کنر حمله کردند و سپس با مقاومت باشندگان محل مواجه شدند. سرپرست ولایت کنر گفت که پس از عقب‌نشینی بسیاری از باشندگان مناطق این ولسوالی، زنان و کودکان در آن مناطق گیر مانده‌اند.

او در ادمه از نیروهای امنیتی انتقاد کرد و گفت که خبرهای نشر‌شده مبنی بر پیشروی نیروهای امنیتی در ولسوالی دانگام واقعیت ندارند. او این اظهارات را دیروز در نشستی با بزرگان قومی این ولایت بیان کرد. در همین حال، بزرگان قومی ولایت کنر نیز از عملکرد دولت و نیروهای امنیتی در چند روز گذشته انتقاد کرده‌اند.

گفته می‌شود که در حال حاضر نیروهای امنیتی برای مقابله با طالبان به ولسوالی دانگام رسیده‌اند، اما تا‌کنون نتوانسته‌اند خود را به ‌محل درگیری برسانند؛ زیرا طالبان مناطق اطراف این روستاها را ماین‌گذاری کرده‌اند. ایوب سالنگی، سرپرست وزارت داخله به روز پنج‌شنبه به ولسوالی دانگام رفت و به نیروهای امنیتی دستور داد‌، با تمام توان در برابر شورشیان بجنگند.

اما بزرگان قومی ولایت کنر می‌گویند که سفر سالنگی تغییر قابل توجهی را در وضعیت جنگ ایجاد نکرده است. بر اساس گزارش‌ها، جنگ‌جویان طالب خانه‌های باشندگان محل را در چند منطقه‌ی ولسوالی دانگام به آتش کشیده‌اند. اما تا‌کنون آمار دقیقی در این مورد ارائه نشده است.