فرماندهی پولیس کابل: رییس جمهور اعضای گارنیزیون جدید را تعیین می‌کند

اطلاعات روز: مسئولان فرماندهی پولیس می‌گویند که برای بهبود وضعیت امنیتی، گارنیزیون‌ جدیدی ایجاد و اعضای آن توسط رییس جمهور انتخاب می‌شوند. عبدالرحمان رحیمی، فرمانده‌ی پولیس کابل دیروز به خبرگزاری رویترز گفت که این گارنیزیون برای هم‌آهنگی میان نیروهای امنیتی و دفع حملات طالبان در کابل ایجاد می‌شود.

در ‌حکومت‌های پیشین نیز گارنیزیون در کابل وجود داشته است. به گفته‌ی فرمانده‌ی پولیس کابل، موجودیت گارنیزیون در زمان حکومت‌های سابق، به‌ویژه‌ حکومت تحت حمایت شوروی، برای بهبود امنیت مفید واقع شده بود. طرح ایجاد گارنیزیون جدید چندی پیش از سوی رییس جمهور اشرف غنی مطرح شد.

هنوز به‌طور دقیق معلوم نیست که این گارنیزیون چه زمانی ایجاد می‌شود؛ اما رحیمی می‌گوید، گارنیزیون یا مرکز کنترول جدید کابل در موقع هر‌گونه حمله، صلاحیت فرماندهی و هم‌آهنگی میان نیروهای اردو، پولیس و استخبارات را دارا خواهد بود. او در ادامه گفته است که برای بهبود وضعیت امنیتی کابل سه برنامه‌‌ روی دست اند.

رحیمی از برنامه‌های درازمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت نام برده و گفته است که در حال حاضر کار روی تقویت سیستم تشکیلاتی پولیس جریان دارد. این اظهارات در حالی مطرح می‌شوند که اخیراً حملات طالبان در کابل افزایش یافته است. طالبان در دو ماه اخیر بیش از 15 حمله‌ی انتحاری و انفجاری را در کابل انجام داده‌اند که تلفات جانی زیادی را بر‌جا گذاشته‌اند.

مقام‌های امنیتی می‌گویند که طالبان در جنگ رویارو‌ با نیروهای امنیتی شکست خورده و حال برای نشان دادن حضور‌شان، حملات انتحاری و انفجاری را در شهرهای بزرگ، به‌ویژه در کابل افزایش داده‌اند. آنان اطمینان داده‌اند که طالبان با راه‌اندازی چنین حملاتی‌ موفق نمی‌شوند و نیروهای امنیتی توانایی تأمین امنیت کشور را دارند.