Photo: sent to Etilaatroz

حاصلات انگور در قندوز ۹۰ درصد کاهش یافته است

مسئولان محلی طالبان در قندوز می‌گویند که در سال جاری خورشیدی حاصلات انگور در این ولایت ۹۰ درصد کاهش یافته است.

صلاح‌الدین واحدی، از مسئولان ریاست زراعت طالبان در قندوز به روزنامه اطلاعات‌ روز گفته است که امسال به‌دلیل سردی شدید هوا، حاصلات انگور در این ولایت کاهش یافته است.

او افزوده که سرمای منفی ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در زمستان، بسیاری از تاک‌های انگور را در این ولایت خشکانده است.

مسئولان ریاست زراعت طالبان در قندوز می‌گویند که سال گذشته‌ی خورشیدی از تاکستان‌های این ولایت ۱۰ هزار و ۵۶۰ تُن انگور برداشت شده بود، اما امسال حاصلات انگور این ولایت هزار و ۵۶ تن تخمین زده شده که ۹۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شماری از باغداران در قندوز نیز تأیید می‌کنند که سردی هوا به تاک‌های آنان آسیب رسانده و به همین دلیل میزان محصولات انگور این ولایت امسال کاهش یافته است.

عبدالطیف، یکی باغداران قندوز به روزنامه اطلاعات‌ روز گفت: «بسیاری از تاک‌های انگور خشک شده و از بین رفته‌اند. برخی باغداران تاک‌های انگور شان را قطع کرده‌ و باغ‌های‌شان را آماده‌ی کشت دیگر محصولات کرده‌اند.»

باغداران قندوز در عین حال از ریاست زراعت طالبان در این ولایت شکایت می‌کنند و می‌گویند که از سوی این ریاست برای آنان هیچ کمکی صورت نگرفته است.

قندوز یکی از ولایت‌های کشور است که میزان قابل توجه انگور تولید می‌کند. تاکستان‌های انگور بیشتر در مرکز و ولسوالی‌های خان‌آباد، امام‌صاحب، چهاردره و قلعه‌زال این ولایت وجود دارند.