وزارت داخله: پیروزی‌های پولیس برگشت‌ناپذیر اند

اطلاعات روز: ایوب سالنگی، سرپرست وزارت امور داخله‌ی کشور مبارزه‌ی پولیس در برابر شورشیان طالب را ارزنده خواند و گفت که پیروزی‌های پولیس برگشت‌ناپذیر اند. او با اشاره به این‌که پولیس ‌شجاعانه با تروریزم و حامیان خارجی آنان جنگیده‌ است، افزود که آنان هم اکنون جای خالی بیش از 100 هزار نیروی خارجی را پر کرده‌اند.

در حال حاضر مجموع نیروهای پولیس به بیش از 175 هزار تن رسیده‌، اما آنان در بخش تجهیزات سنگین و قوای هوایی با مشکل جدی مواجه‌اند. عمر داوودزی، وزیر داخله‌ی پیشین چندی پیش گفته بود که در بسیاری از جبهه‌های جنگ، اعضای طالبان سلاح‌های سنگین‌تر از نیروهای پولیس دارند.

پس از امضای پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن، اعضای شواری ملی و مسئولان نهادهای امنیتی همواره از امریکا خواسته‌اند که نیروهای امنیتی کشور را با سلاح‌های سنگین تجهیز کند. امریکا وعده‌ داده که نیروهای امنیتی افغانستان را پس از پایان سال 2014 تجهیز و آموزش خواهد داد.

سرپرست وزارت داخله گفت که برای داشتن یک پولیس مجهز، متعهد و مسلکی، در کنار حمايت مالى جامعه‌ی جهانى، حمايت قاطع سياسى نیز نیاز است. او این اظهارات را دیروز در مراسم تجليل از هفته‌ی معرفت با پوليس در کابل بیان کرد. در این مراسم شماری از اعضای شورای ملی، نمایندگان جامعه‌ی مدنی و رسانه‌ها نیز حضور داشتند.

سالنگی در این نشست تصوير آينده‌ی پوليس را روشن و اميدوار کننده خواند و گفت که عمده‌ترين عامل اين اميدوارى، حمايت معنوى مردم و حمايت مالى جامعه‌ی جهانى است. او نقش مبارزه‌ی پولیس با تروریزم و دست‌آوردها در زمینه‌ی تعلیم و تربیه‌ی پولیس را ارزشمند خواند.

در خبرنامه‌ی وزارت امور داخله به نقل از سالنگی آمده است که طالبان در سال روان حملات‌شان را برای رسیدن به اهداف‌شان چند برابر کرده‌اند؛ اما با شجاعت نیروهای امنیتی تمام نقشه‌های آنان نقش برآب شده‌اند. لیلما احمدی، عضو مجلس سنا در این نشست گفت، پیروزی‌های پی‌در‌پی نیروهای پولیس در مبارزه با تروریزم، تروریستان را سراسیمه و دست‌پاچه ساخته و این باعث شده که آنان برای پنهان کردن ضعف و ناکامی‌شان، دست به حمله‌های «کور‌کورانه» بزنند.