پولیس کنر: طالبان در دانگام شکست خوردند

اطلاعات روز: گروه طالبان پس از انجام حملات هوایی در ولسوالی دانگام ولایت کنر شکست خورده‌اند. فرمانده‌ پولیس این ولایت گفت که با راه‌اندازی حملات گسترده، وضعیت امنیتی در این ولسوالی به حالت عادی برگشته است. عبدالحبیب سید‌خیلی دیروز افزود که عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی دانگام از سه روز بدین‌سو متوقف شده است.

به گفته‌ی او، در حال حاضر مردم در شهر و بازار ولسوالی دانگام به‌طور آزاد گذشت‌و‌گزار دارند. صدها شورشی طالب چندی پیش بر این ولسوالی حمله کردند و سپس درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و گروه طالبان آغاز شد. این درگیری بیش از ده روز ادامه یافت که تلفات‌ جانی ‌نیز به‌دنبال داشت.

چندی پیش فرمانده‌ نیروهای زمینی ارتش گفت که در این درگیری هفت افسر اردوی ملی کشته شده‌اند. در همین حال، فرمانده پولیس کنر گفت که حدود 157 شورشی طالب در این درگیری کشته و بیش از صد تن دیگر آنان زخمی شدند.  گفته می‌شود که اکنون طالبان در قریه‌های صعب‌العبور دانگام دست به نا‌امنی می‌زنند و مردم را تهدید می‌کنند.

فرمانده پولیس افزود که نیروهای امنیتی در حالت آماده باش قرار دارند و هرنوع تهدید تروریستی در ولسوالی دانگام را بر‌طرف خواهند کرد. سید‌خیلی گفت که نیروهای هوایی وزارت ملی دفاع کشور مواضع طالبان در ولسوالی دانگام را هدف قرار دادند و سپس آنان با شکست مواجه شدند.

سید‌خیلی می‌گوید که در درگیری چند روزه در ولسوالی دانگام صرف یک فرد ملکی بر اثر پرتاب سلاح‌های سنگین شورشیان طالب زخمی شده است. او افزود که شماری از باشندگان قریه‌های ولسوالی دانگام که در مناطق کوهستانی موقعیت دارند، به دلیل تهدیدهای شورشیان بی‌جا شده و به مناطق امن پناه برده‌اند.

سید‌خیلی گفت که برای حل این مشکل برنامه‌هایی برای بیرون راندن شورشیان طالب از مناطق محدود کوهستانی روی دست اند. کنر در شرق کشور با پاکستان مرز مشترک دارد. این ولسوالی در جریان سال‌های گذشته همواره شاهد نا‌امنی بوده است. چندی پیش مقام‌های امنیتی گفته بودند که تروریستان پاکستان در این ولسوالی فعالیت دارند.