Photo: sent to Etilaatroz

نامه‌ی ۲۵ دختر از افغانستان به ترودو‌ و مکرون: کمک کنید در گوشه‌ی از این جهان به رویاهای‌مان برسیم

۲۵ نفر از دختران اهل افغانستان با ارسال یک نامه‌ی سرگشاده به جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه خواسته‌اند برای نجات شان از افغانستان همکاری کنند.

در نسخه‌ای از این نامه که امروز (چهارشنبه، ۵ میزان) به روزنامه اطلاعات روز فرستاده شده، این دختران گفته‌اند که نوشتن این نامه تنها راه برای آنان جهت رساندن صدای‌شان به گوش رهبران این دو کشور جهان است.

این دختران می‌گویند که ورزشکار هستند و یک گروه ورزشی به‌نام «گروه دختران نیما» را تشکیل داده‌اند.

در بخشی از نامه‌ی این دختران به نخست‌وزیر کانادا و رییس‌جمهور فرانسه آمده است که «ما در جست‌وجوی یک آرامش هستیم. ما از شما ویلا، پول، ثروت مادی، ساختمان‌های بلندمنزل، زندگی مرفه و آسودگی نمی‌خواهیم».

آنان افزوده‌اند: «نمی‌خواهیم بار دوش دولت شما شویم و برای ما خدمات رایگان بدهید، بلکه از شما فقط می‌خواهیم که زندگی ما را از این سرزمین مملو از خطرها نجات دهید. تنها می‌خواهیم که کمک کنید تا حق حیات، حق تحصیل و حق زندگی‌کردن داشته باشیم.»

این دختران در نامه‌ی‌شان با اشاره به سیاست‌های طالبان در قبال زنان و دختران نوشته‌اند که «این‌جا دختران را به جرم تعلیم، به جرم کار‌ و به جرم آزادی شکنجه می‌کنند».

آنان می‌گویند که به‌جای مختلف درخواست فرستاده‌اند، اما پاسخی دریافت نکرده‌اند.

این دختران دلیل نوشتن نامه به نخست‌وزیر کانادا و رییس‌جمهور فرانسه را سیاست‌های مهاجرتی این دو کشور دانسته‌اند.

آنان گفته‌اند که انتظار دارند از سوی رهبران این دو کشور پاسخ نامه‌ی‌شان را دریافت کنند.

گروه طالبان از زمان تسلط دوباره بر کشور دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب منع و دروازه‌های دانشگاه‌ها را به‌روی آنان مسدود کرده است.

علاوه بر این، این گروه دستورات محدود‌کننده‌ی زیادی علیه زنان و دختران صادر کرده که به‌باور نهادهای حقوق بشری، باعث حذف آنان از زندگی عمومی شده است.