59 جنگ‌جوی طالب در عملیات نیروهای امنیتی کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله از کشته شدن 59 جنگ‌جوی طالب در 24 ساعت گذشته در عملیات مشترک نیروهای امنیتی کشور خبر داد. در خبرنامه‌ی ارسالی این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که در این عملیات دست‌کم 22 شورشی طالب دیگر زخمی شده‌اند.

این عملیات در مربوطات ولایت‌های کنر، لغمان، پروان، قندوز، سرپل، جوزجان، بلخ، قندهار، ارزگان، میدان‌وردک و خوست برای سرکوب گروه‌های هراس‌افگن و تأمین امنیت بهتر در مربوطات این ولایت‌ها راه‌‌اندازی شده است. در این عملیات برعلاوه‌ی پولیس، نیروهای اردوی ملی و امنیت ملی نیز سهم داشته‌اند.

هم‌چنان در خبرنامه‌ی وزارت داخله آمده است که در این عملیات مقداری جنگ‌افزار سبک و ‌سنگین نیز به‌دست  نیروهای امنیتی آمده است. بر اساس این خبرنامه، مأموران پولیس در یک اقدام دیگر ۵۵ حلقه ماین را از مربوطات ولایت‌های قندهار، غزنی، ارزگان و جوزجان کشف و خنثا کرده‌اند.

این ماین‌ها به‌تازگی از سوی شورشیان طالب به منظور اعمال تخریبی و تروریستی جاسازی شده بودند. در حال حاضر نیروهای امنیتی با طالبان در شماری از ولایت‌های کشور در جنگ نفس‌گیر قرار دارند. با پایان مأموریت جنگی نیروهای ناتو در کشور، رهبری تمام عملیات‌ها و تأمین امنیت بر دوش نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

این نیروها در سال‌های گذشته در مبارزه با تروریزم از خود توانایی خوبی نشان داده‌اند؛ اما آنان نیازمند تجهیزات اند. شماری از نمایندگان شورای ملی دو روز پیش گفتند که امریکا و ناتو مطابق امضای توفق‌نامه‌ها، در سال آینده باید نیروهای امنیتی را تجهیز و نیز در اختیار آنان هواپیماهای جنگی ‌قرار دهند.