وزارت داخله: نیروهای امنیتی‌ استراتژی طالبان را ناکام ساختند

اطلاعات روز: و‌زارت امور داخله‌ی کشور اعلام کرد که نیروهای امنیتی در سال 2014 استراتژی گروه‌های تروریستی، به‌ویژه طالبان و حامیان‌شان را ناکام ساختند. صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت که نیروهای امنیتی در سال 2015 توانایی تأمین امنیت را دارند و مردم در این زمینه نگران نباشند.

او افزود که در سال 2014 طالبان و سایر گروه‌های تروریستی در همکاری با شبکه‌ها و سازمان‌های استخباراتی منطقه‌، تلاش کردند تا بخش‌هایی از کشور را در کنترول خود بگیرند؛ اما نیروهای امنیتی با شجاعت و توانایی، آنان را در رسیدن به اهداف استراتژیک‌شان ناکام ساختند.

صدیقی در ادامه در مورد تحولات امنیتی سال 2014 اشاره کرد و گفت که این سال برای نیروهای امنیتی سال مهم و پر‌دست‌آورد بوده است. او افزود که نیروهای امنیتی بدون حضور نیروهای خارجی امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی گذشته را به‌خوبی تأمین کردند و این نشان‌دهنده‌ی توانایی این نیروها است.

صدیقی با اشاره به این‌که تلفات دشمن در سال 2014 سه برابر افزایش یافته است،‌ گفت که دشمنان افغانستان آخرین تلاش‌های‌شان را برای دست‌یابی به اهداف شوم‌شان به خرج دادند؛ اما با سرکوب شدید نیروهای امنیتی روبه‌رو شدند که در نتیجه‌‌ تلفات آنان سه برابر افزایش یافت و به هدف مشخصی نرسیدند.

او در ادامه افزود که با اجرای‌ 388 عملیات پولیس و 2045 عملیات مشترک نیروهای امنیتی در سال 2014، بیش از یک هزار هراس‌افگن، به‌شمول 31 فرد انتحار‌کننده، بازداشت شده‌اند. به گفته‌ی او، در این عملیات‌‌ها بیش از سه هزار میل سلاح و شش هزار حلقه ماین در سراسر کشور از سوی نیروهای امنیتی کشف و ضبط شد‌ه‌اند.

از سوی‌ دیگر، او با ابراز خوش‌بینی نسبت به وضعیت امنیتی در سال آینده، گفت که سال 2015 برای نیروهای امنیتی، به‌ویژه پولیس، پر‌دست‌آورد خواهد بود. صدیقی افزود که نیروهای امنیتی کشور در سال آینده از حمایت جامعه‌ی بین‌المللی و مردم برخوردار اند و آنان با توان‌مندی با تروریزم مبارزه می‌کنند.