رییس جمهور به اعضای مجلس نمایندگان: کابینه تا یک هفته‌ی دیگر معرفی می‌شود

اطلاعات روز‌: محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور اعلام کرد که کابینه‌ی جدید باید به‌صورت منظم به رییس جمهور، شورای ملی و مردم افغانستان پاسخ‌گو باشد. او می‌گوید که در حال حاضر مسایل عمده در مورد کابینه‌ی جدید حل شده و اعضای این کابینه‌ به‌زودترین فرصت به عنوان «یک تیم واحد» به مجلس معرفی می‌شوند و معرفی کابینه بیش از یک هفته‌ی دیگر طول نخواهد کشید.

هیأت اداری و شماری از اعضای مجلس برای معرفی هرچه زودتر کابینه‌ی جدید و دلیل تأخیر آن دیروز در ارگ ریاست جمهوری با اشرف غنی دیدار کردند. پیش از این هیأت اداری و رییسان کمیسون‌های مجلس با رییس اجرایی در مورد تأخیر کابینه دیدار کردند و عبدالله علت تأخیر معرفی کابینه را به رییس جمهور نسبت داده بود.

رییس اجرایی در این دیدار گفته بود که تمام نامزدوزیران وی آماده شده، اما از طرف رییس جمهور فقط دو نامزدوزیر مشخص شده است. اکنون تمام وزارت‌ها و اداره‌های کلیدی توسط سرپرستان اداره‌ی می‌شوند، اما شماری از نمایندگان و فعالان مدنی ادامه‌ی کار سرپرستان را یکی از عوامل افزایش نا‌امنی و مشکلات اقتصادی عنوان می‌کنند.

دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که در دیدار هیأت اداری و اعضای این مجلس با رییس جمهور، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس به نمایندگی از دیگران صحبت کرد و پیام مجلس را در مورد تأخیر معرفی کابینه‌ی جدید بیان و نگرانی اعضای این مجلس را ابزار کرد.

بر اساس خبرنامه، رییس جمهور پیام مجلس را در این زمینه برحق دانسته و با تأکید گفت که معرفی کابینه‌ی جدید بیش‌تر از یک هفته‌ی دیگر طول نخواهد کشید. اشرف غنی می‌گوید که کابینه‌ی جدید باید انعکاس دهنده‌ی واقعیت‌های عینی جامعه افغانستان بوده و حد‌اکثر یک کابینه متعادل و نماینده باشد.