پولیس جوزجان: عملیات گسترده‌‌‌ای در شمال کشور علیه طالبان آغاز می‌شود

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی ولایت جوزجان می‌گویند که در آینده‌ی نزدیک عملیات گسترده‌ای در شمال و شمال‌غرب کشور علیه شورشیان طالب راه‌اندازی می‌شود. جنرال فقیرمحمد جوزجانی، فرمانده‌ی پولیس این ولایت دیروز گفت که این عملیات به دستور جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری راه‌اندازی می‌شود.

اما او زمان دقیق راه‌اندازی این عملیات را مشخص نکرده است. این در حالی است که اخیراً فعالیت طالبان در ولایت جوزجان (در نزدیکی مرز افغانستان با ترکمنستان) افزایش یافته است. مقام‌های محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که حکومت و کشور ترکمنستان از فعالیت طالبان در این مناطق نگران اند.

فرمانده پولیس جوزجان با ا‌شاره به این‌که مشکلات امنیتی در سرحدات ترکمنستان وجود دارند، گفت که طالبان در مناطق سرحدی با این کشور گشت‌و‌گذار دارند و با راه‌اندازی عملیات گسترده، مشکلات حل می‌شود. او در ادامه افزود که تأمین امنیت کار جاده‌ی حلقه‌‌ای در چهار ولایت شمال و شمال‌غرب کشور نیز شامل اهداف این عملیات است.

طالبان در حال حاضر در برخی از مناطق ولایت‌های شمال و شمال‌غرب، از جمله جوزجان و بادغیس فعالیت دارند. جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری چند روز پیش به ولایت‌های شمال کشور سفر کرد و به مردم وعده داد که امنیت را در شمال تأمین و طالبان را نابود خواهد کرد.