منابع محلی: طالبان در لغمان دو‌ نظامی پیشین را کشته‌اند

منابع محلی در لغمان می‌گویند که طالبان دو نظامی حکومت پیشین را در ولسوالی دولت‌شاه این ولایت کشته‌ و یک‌ نظامی دیگر را بازداشت کرده‌اند.

به‌گفته‌ی منابع، این افراد شام گذشته (شنبه، ۲۲ میزان) در منطقه‌ی «دگران» ولسوالی دولت‌شاه در خانه‌های‌شان کشته شده‌اند.

منابع می‌گویند که این افراد دادی‌‌خان و جاوید نام داشتند و پس از تسلط طالبان بر افغانستان، فعالیت نظامی و وظیفه‌ی دولتی نداشتند.

اما در عین حال یونس یوسف‌زی، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در لغمان می‌گوید که این افراد بر ضد این گروه فعالیت می‌کردند و در یک کمین کشته شده‌اند.

او افزوده که یک نفر دیگر نیز بازداشت شده و از نزد او مقداری سلاح و مهمات بدست آمده است.

از سوی دیگر، «جبهه آزادی افغانستان» می‌گوید که طالبان پس از شکست در یک درگیری سه‌ساعته با نیروهای این جبهه، این نظامیان پیشین را تیرباران کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی «جبهه آزادی افغانستان» آمده است که طالبان جمعه‌شب (۲۱ میزان) در «دره دگران» ولسوالی دولت‌شاه ولایت لغمان مقابل نیروهای این جبهه شکست خوردند و پس‌ازچاشت دیروز برای گرفتن انتقام آن شکست، دو نظامی پیشین را در ولسوالی دولت‌شاه از خانه‌های‌شان‌ بیرون آوردند و پیش چشمان مردم تیرباران کردند.

این جبهه می‌گوید که طالبان دو نظامی پیشین دیگر را از این منطقه با خود برده‌اند.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان بارها متهم به قتل، شکنجه و بازداشت فراقانونی نظامیان پیشین شده‌اند.

پیش از این یوناما اعلام کرده که ۸۰۰ مورد قتل فراقضایی، شکنجه، بازداشت خودسرانه و ناپدیدشدن اجباری مقام‌ها و نظامیان پیشین توسط طالبان را مستندسازی کرده است.