وزارت دفاع: 35 شورشی در عملیات هوایی و زمینی کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی کشور از کشته شدن 35 شورشی طالب در عملیات زمینی و هوایی ارتش ملی خبر داده است. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که در میان کشته شدگان یک فرمانده طالب و شماری از اتباع خارجی نیز شامل اند.

بر اساس این خبرنامه، این عملیات در دو روز گذشته به منظور استقرار صلح و آرامش در مربوطات ولایت‌های هلمند، کاپیسا، کنر، پکتیکا، پکتیا، نیمروز، زابل، قندهار و ننگرهار راه‌اندازی شده بود. در این خبرنامه آمده است که در این عملیات شماری از شورشیان طالب زخمی و ده‌ها تن دیگر آنان از سوی نیروهای ارتش بازداشت شده‌اند.

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که یک مقدار سلاح، مهمات و مواد مخدر نیز در این علمیات به دست نیروهای ارتش آمده است. در این عملیات دست‌کم 72 حلقه ماین نیز کشف و خنثا شده‌اند. در خبرنامه‌ی وزارت دفاع ملی آمده است که در جریان وظایف امنیتی و انفجار ماین‌های کنار جاده، 5 افسر ارتش کشته شده‌اند.

اخیراً عملیات نیروهای امنیتی علیه طالبان در شماری از ولایت‌های کشور افزایش یافته است. در این عملیات ده‌ها طالب کشته و نیز بیش از صد ماین کنار جاده خنثا شده‌اند. وزارت داخله دیروز با نشر خبرنامه‌‌ای اعلام کرد که نیروهای پولیس ۳۷ حلقه ماین را از مربوطات ولایت‌های قندهار، ارزگان، فراه، هلمند و میدان‌وردک کشف و خنثا کرده‌اند.

بر اساس خبرنامه‌ی دفتر رسانه‌های این وزارت، این ماین‌ها به‌تازگی از سوی شورشیان طالب برای اعمال تخریبی و تروریستی جاسازی شده بودند. از سوی دیگر، دیروز غنی اخپلواک، مسئول رسانه‌ای دفتر ولایت پکتیکا به رسانه‌ها گفت که در عملیات هوایی دست‌کم 18 شورشی طالب در این ولایت کشته شده‌اند.