Support Etilaatroz to Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive
رحمت‌الله نبیل

نبیل: در قندهار نیروی مشابه به سپاه پاسداران ایران در حال شکل‌گیری است

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان می‌گوید که در قندهار نیروی مشابه به سپاه پاسداران ایران از سوی طالبان در حال شکل‌گیری و تکمیل‌شدن است.

آقای نبیل شام امروز (دوشنبه، ۸ میزان) در پستی در ایکس نوشته است که «امروز یک تن از طالبان نزدیک به اداره‌ی قندهار به‌عنوان مسئول این نیرو منصوب شد».

اشاره‌ی آقای نبیل به تعیین «عبدالاحد طالب»، والی پیشین هلمند به‌عنوان فرمانده‌ی نیروهای ویژه‌ی هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان امروز از تعیین عبدالاحد طالب به‌عنوان فرمانده جدید نیروهای ویژه‌ی هبت‌الله آخوندزاده خبر داده بود.

رحمت‌الله نبیل همچنین با اشاره به تعیین شورای‌های علما از سوی رهبر طالبان برای ولایت‌های مختلف کشور، نوشته است که این شوراها پس از تکمیل‌شدن «مشابه به نمایندگان ولایت فقیه جمهوری اسلامی ایران در ولایات عمل خواهند کرد و بر تمامی نهادهای حکومت حاکم خواهند شد»

رییس پیشین امنیت ملی کشور افزوده است که «همچنین احتمال این هم می‌رود که با تکمیل برخی ساختارهای دیگر تحت حاکمیت قندهار، همان سلسله‌ی اعدام‌ها و حبس‌هایی که پس از انقلاب اسلامی در ایران آغاز شد، را در افغانستان نیز به نام حق‌العبد آغاز نمایند!»

سخن‌گویان طالبان تا اکنون به ادعای آقای نبیل واکنشی نشان نداده‌اند، اما این گروه امروز برای اولین‌بار از نیروهای ویژه‌ی هبت‌الله آخوندزاده خبر داد و در مورد تعیین فرمانده‌ی جدید آن اطلاع‌رسانی کرد.

سپاه پاسداران ایران تحت کنترل علی خامنه‌ای، رهبر ایران است و از سوی شماری از کشورها، یک نهاد «تروریستی» خوانده می‌شود.