عملیات نیروهای امنیتی علیه طالبان در هفت ولایت

اطلاعات روز: وزارت داخله‌ اعلام کرد که در عملیات مشترک نیروهای امنیتی در هفت ولایت کشور نزدیک به 20 طالب کشته و زخمی شدند. در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های این وزارت به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است که این عملیات در مربوطات ولایت‌های ننگرهار، تخار، قندهار، میدان‌وردک، خوست، پکتیکا و فراه راه‌اندازی شده است.

بر اساس این خبرنامه، این عملیات به همکاری نیروهای اردوی ملی و امنیت ملی راه‌اندازی شده بود که در آن در حدود 11 شورشی طالب کشته و ۷ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. در این خبرنامه آمده است که در این عملیات حدود ۱۰ شورشی دیگر از سوی نیروهای امنیتی کشور بازداشت شده‌اند.

این عملیات به هدف پاک‌سازی بعضی از مناطق کشور از وجود هراس‌افگنان طالب و تأمین امنیت هفت ولایت یاد‌شده راه‌اندازی شده است. در این عملیات مقداری جنگ‌افزار سبک و سنگین نیز به‌دست نیروهای امنیتی کشور افتاده است. اما در خبرنامه‌ی وزارت داخله از تلفات نیروهای امنیتی در این عملیات جزئیات داده نشده است.

در بخش دیگر خبرنامه‌ی این وزارت آمده است که نیروهای پولیس ملی در یک اقدام دیگر، یک حلقه ماین را از مربوطات ولایت غزنی کشف و خنثا کرده‌اند. بر اساس این خبرنامه، این ماین به‌تازگی از سوی شورشیان طالب به منظور اعمال تخریبی و تروریستی جاسازی شده بود.