Photo: Callum Darragh

طالبان یک مترجم سابق نیروهای کانادایی در افغانستان را بازداشت کرده‌اند

رسانه‌های کانادایی گزارش داده‌اند که طالبان حدود یک هفته قبل یک مترجم سابق نظامیان آن کشور در افغانستان را بازداشت کرده‌اند.

رسانه‌‌ی سی‌بی‌سی‌‌نیوز کانادا امروز (شنبه، ۱۱ قوس) خبر بازداشت این مترجم سابق نیروهای کانادایی را به نقل از پسرش گزارش داده است.

بر اساس گزارش این رسانه‌، این مترجم بشیراحمد عزیزی نام دارد و دست‌کم تا سال ۲۰۰۷ با نیروهای کانادایی در میدان هوایی بین‌المللی قندهار کار کرده است.

بصیراحمد عزیزی، پسر این مترجم سابق نیروهای کانادایی به سی‌بی‌سی‌‌نیوز گفته است که یک روز صبح او و پدرش به یک ورزشگاه می‌رفتند و درحالی‌که پدرش در حال استراحت بود، افراد طالبان به این ورزشگاه آمدند و او را دستگیر کردند.

او از طریق یک مترجم به سی‌بی‌سی‌‌نیوز گفته است که خودش به یک «کانتین» در نزدیکی آن باشگاه فرار کرد و ۱۵ دقیقه منتظر ماند تا طالبان از آن‌جا رفتند.

پسر این مترجم سابق نیروهای کانادایی گفته است که آنان از زمان بازداشت پدرش، از او خبری ندارند و به کوچک‌ترین فرزند او که ۱۰ سال سن دارد، نگفته‌اند که او بازداشت شده است.

سی‌بی‌سی‌نیوز نوشته است که اعضای خانواده‌ی این مترجم سابق نیروهای کانادایی در افغانستان، پس از آن‌که نتوانستند در آگست سال ۲۰۲۱ از افغانستان خارج شوند، دو سال مخفیانه زندگی کرده‌اند.

طالبان تا اکنون در مورد بازداشت این مترجم سابق نیروهای کانادایی اظهارنظر نکرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *