Photo: @AsifDurrani20 via X

توماس وست با مقام‌های پاکستانی در مورد ضرورت حفاظت از پناهندگان افغانستان گفت‌و‌گو کرد

توماس وست، نماینده‌ی ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که در سفر دوروزه‌اش به پاکستان، با مقام‌های آن کشور در مورد ضرورت حفاظت از پناهندگان اهل افغانستان صحبت کرده است.

نماینده‌ی ویژه امریکا در امور افغانستان عصر امروز (شنبه، ۱۸ قوس) در ایکس نوشته است که در این مورد با جنرال عاصم منیر، رییس ستاد ارتش و آصف درانی، نماینده‌ی ویژه پاکستان در امور افغانستان گفت‌وگو کرده است.

او افزوده است که ایالات متحده از «ارتباط نزدیک با اسلام‌آباد در مورد مسائل مربوط به حفاظت از پناهندگان، به‌شمول همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و تعامل انسانی و باعزت» سپاس‌گزاری می‌کند.

این گفت‌وگو در حالی انجام شده است که روند بازداشت و اخراج مهاجران و پناه‌جویان بدون اسناد اهل افغانستان از پاکستان ادامه دارد.

سرفراز بوگتی، وزیر داخله‌ی موقت پاکستان به‌تازگی گفته است که آن کشور تا اکنون ۴۲۸ هزار مهاجر و پناه‌جوی اهل افغانستان را اخراج کرده است.

نماینده‌ی ویژه امریکا در امور افغانستان همچنین گفته است با این دو مقام پاکستانی در مورد «چالش‌های امنیتی جدی از سوی تحریک طالبان پاکستان» گفت‌وگو کرده است.

او تأکید کرده است: «ایالات متحده بر علیه تروریسم در منطقه، در کنار پاکستان می‌ایستد.»

نماینده‌ی ویژه امریکا در امور افغانستان چهار روز پیش از دور جدید سفر خود به کشورهای پاکستان، امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی خبر داد.

او در این سفر با جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه‌ی موقت پاکستان نیز دیدار و در مورد مسائل مربوط به افغانستان بحث کرده است.