Support Etilaatroz to Help Afghanistan’s Free Press Remain Alive

سیگار: 500 هزار دالر در ساخت یک مرکز پولیس هدر رفته است

اطلاعات روز: اداره‌ی بازرسی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) به‌تازگی با نشر گزارشی از هدر رفتن حدود 500 هزار دالر در ساخت یک مرکز آموزشی پولیس در کشور خبر داده است. بر اساس این گزار‌ش، امریکا برای ساخت ساختمان این مرکز 500 هزار دالر هزینه کرده؛ اما این مرکز اندکی پس از ختم کار تخریب شده است.

قرار بوده ‌این ساختمان خشتی، مرکزی برای پیش‌برد عملیات کشفی پولیس ویژه شود؛ اما چهار ماه بعد از تکمیل شدن کار ساخت آن، سقف و دیوارهایش بر اثر بارش باران تخریب شده است. سیگار گزارش داده است که این پروژه با هدف نیک راه‌اندازی شده؛ اما به دلیل بی‌توجهی و عدم کار درست، افغان‌ها مجبور شده‌اند آن را تخریب کنند و از نو بسازند.

در گزارش سیگار تخریب این مرکز پولیس بعد از چند ما‌ه خجالت‌آور خوانده شده و در آن آمده است که در این مرکز پول مالیه‌دهندگان امریکا نیز هدر رفته است. این ساختمان از سوی شرکت ساختمانی «قسمت‌الله نصرت» ساخته شده و در گزارش سیگار آمده است که مقام‌های امریکایی از جریان کار این ساختمان نظارت دقیق نداشته‌اند.

دویچه وله به نقل از سیگار گزارش داده است که این شرکت برخلاف قرارداد، در کار این ساختمان از خشت غیراستندرد استفاده کرده است. مقام‌های امریکایی در پایگاه عملیاتی شنگ لوگر در سال 2012 برای ساخت این مرکز آموزش پولیس در ولایت میدان وردک 456 هزار و 669 دالر امریکایی را به شرکت «قسمت‌الله نصرت» داده بودند.

بر اساس گزارش سیگار، این شرکت افغانی در سقف این ساختمان از جغل و آسفالت کار نگرفته و آن را طوری میزان نکرده است که آب از طریق ناودان خارج شود. هم‌چنان در ساخت آن از خشت‌های کوچک کم‌مقاومت استفاده شده است. در این گزارش آمده است که خشت‌های این مرکز از ریگ ساخته شده و مقدار بسیار کمی گل داشته‌اند.

سیگار از فرماندهی مرکزی امریکا خواسته است که پول‌های مصرف شده را پس بگیرد و توضیح دهد که چرا این ساختمان بر اساس شرایط قرارداد ساخته نشده و اقدام‌های انضباطی علیه مقام‌های ساختمانی اتخاذ کند. این اداره در جریان‌ سال‌های گذشته در چند گزارش از ضایعات گسترده‌ی کمک‌های امریکا در بازسازی کشور پرده برداشته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *